14 May 2012, 19:59
Afgelopen zaterdag heb ik mijn belastingvrije 205je naar het noorden des lands gereden om er vervolgens glimlachend afstand van te doen. Tis toch niet mijn ding zo’n klein autootje. De terugreis verliep goed in de ‘nieuwe’ zilvergrijze baksteen. De handelaar heeft er werk aan gehad om hem APK-waardig te krijgen:
2 nieuwe schokbrekers achter, reactiestangrubbers achter, wiellager voor, remleiding voor, grootlichtrelais, rechter-spiegelglas, 2 plekken laswerk (de dorpel en een chassisbalk), beurtje, centrale vergrendeling i.o. maken.
De terugreis (kleine 200 km) verliep goed. Hij reed (mede door de nieuwe schokbrekers en rubbers niet meer als de boot zoals ik met de proefrit had opgemerkt). Met een grote smile en king-for-the-road-gevoel terug naar Brabant. Het stuur trilt wel enorm, iets wat ik bij de proefrit niet had opgemerkt. Dat wordt dus balanceren.
Verdere aandachtspunten: km-teller staat stil, deurvangers zijn lam of werken niet goed (is dit goed zelf te vervangen?), achterklepslot pakt niet altijd de centrale vergrendeling, linkerspeaker ligt eruit, netjes opnieuw monteren en aansluiten, radio-ontvangst is bagger en kijken of dat met de kenwood mp3 die ik nog heb liggen ook het geval is, airco onderhoud, en een visuele check op de d-riem in de hoop dat ik dat tot na de zomer kan uitstellen.
De auto zal de komende tijd niet door mijzelf maar door m’n schoonmoeder gereden gaan worden, die kon wel een extra vervoersmiddel gebruiken.
Eerste probleem: Komt ze vanmorgen ff oppassen op onze kleinste boy, wil de 240 maar heel even aanslaan als ze weg wil rijden en slaat definitief af. Na een paar check’s blijkt ie geen benzine te krijgen. Da’s ff balen. Zelf geen tijd voor controle of vervangen van de brandstofpomp die in nu verdenk, dus naar de garage gesleept voor een check. Morgen hoor ik het wel. Nu kunnen i.i.g. meteen de banden gebalanceerd worden en de airco (zomeraanbieding) afgeperst, gevacuümeerd en afgevuld worden. Ff tegenslagje.
2 nieuwe schokbrekers achter, reactiestangrubbers achter, wiellager voor, remleiding voor, grootlichtrelais, rechter-spiegelglas, 2 plekken laswerk (de dorpel en een chassisbalk), beurtje, centrale vergrendeling i.o. maken.
De terugreis (kleine 200 km) verliep goed. Hij reed (mede door de nieuwe schokbrekers en rubbers niet meer als de boot zoals ik met de proefrit had opgemerkt). Met een grote smile en king-for-the-road-gevoel terug naar Brabant. Het stuur trilt wel enorm, iets wat ik bij de proefrit niet had opgemerkt. Dat wordt dus balanceren.
Verdere aandachtspunten: km-teller staat stil, deurvangers zijn lam of werken niet goed (is dit goed zelf te vervangen?), achterklepslot pakt niet altijd de centrale vergrendeling, linkerspeaker ligt eruit, netjes opnieuw monteren en aansluiten, radio-ontvangst is bagger en kijken of dat met de kenwood mp3 die ik nog heb liggen ook het geval is, airco onderhoud, en een visuele check op de d-riem in de hoop dat ik dat tot na de zomer kan uitstellen.
De auto zal de komende tijd niet door mijzelf maar door m’n schoonmoeder gereden gaan worden, die kon wel een extra vervoersmiddel gebruiken.
Eerste probleem: Komt ze vanmorgen ff oppassen op onze kleinste boy, wil de 240 maar heel even aanslaan als ze weg wil rijden en slaat definitief af. Na een paar check’s blijkt ie geen benzine te krijgen. Da’s ff balen. Zelf geen tijd voor controle of vervangen van de brandstofpomp die in nu verdenk, dus naar de garage gesleept voor een check. Morgen hoor ik het wel. Nu kunnen i.i.g. meteen de banden gebalanceerd worden en de airco (zomeraanbieding) afgeperst, gevacuümeerd en afgevuld worden. Ff tegenslagje.