13 April 2012, 15:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 April 2012, 14:09 door BartWillem.)
En even een update! Ondertussen heb ik maar weer een mailtje gestuurd, omdat ik het verhaal van "diefstal van wielen" maar te kansloos voor woorden vind. Immers: de auto heeft 4-5 dagen bij hen gestaan en is er zonder klachten (behalve het probleem met de distributieriem) naartoe gereden en op de weg terug begon het gesodemieter met dat loszittend wiel al.
De monteur van die garage (die me zelf belde om e.e.a. te bespreken) wil dan zelf elders de auto kostenloos nakijken. Erg netjes van hem.
Ik blijf erbij: de auto staat 4-5 dagen bij hen, en het euvel van gebonk/trillingen (wat veroorzaakt bleek te zijn door een loszittend wiel) is direct op de weg terug geconstateerd. Mijn vriendin is hiervan getuige. Tel daarbij op dat mijn auto een alarm (Volvo Guard 3) heeft dat bij het minste/geringste al af gaat en zou zeker bij het opkrikken van een auto af moeten gaan als een dief probeert wielen te jatten. :')
Ik denk dat het toch de beste optie is om de auto naar een dealer of sub-dealer te brengen en hen op papier te laten zetten wat er aan mankeert als er toch gevolgschade aan zit. Maar probleem is nu: zij blijven bij hoog en laag ontkennen aan de wielen gezeten te hebben (behalve dat "natrekken") en is het dus moeilijk te bewijzen dat het aan hen ligt (maar wel weer "zeer aannemelijk"). :/
De monteur van die garage (die me zelf belde om e.e.a. te bespreken) wil dan zelf elders de auto kostenloos nakijken. Erg netjes van hem.
Ik blijf erbij: de auto staat 4-5 dagen bij hen, en het euvel van gebonk/trillingen (wat veroorzaakt bleek te zijn door een loszittend wiel) is direct op de weg terug geconstateerd. Mijn vriendin is hiervan getuige. Tel daarbij op dat mijn auto een alarm (Volvo Guard 3) heeft dat bij het minste/geringste al af gaat en zou zeker bij het opkrikken van een auto af moeten gaan als een dief probeert wielen te jatten. :')
Ik denk dat het toch de beste optie is om de auto naar een dealer of sub-dealer te brengen en hen op papier te laten zetten wat er aan mankeert als er toch gevolgschade aan zit. Maar probleem is nu: zij blijven bij hoog en laag ontkennen aan de wielen gezeten te hebben (behalve dat "natrekken") en is het dus moeilijk te bewijzen dat het aan hen ligt (maar wel weer "zeer aannemelijk"). :/