Dank volvorider, aan je tips hebben we veel!
Rijst bij mij gelijk de vraag; hoeveel van ons budget zouden we moeten/kunnen uitgeven aan de aanschaf van de auto, en hoeveel aan het "up to date" brengen van de gekochte wagen...
Voorbeeld; we zouden tot 3000-3500 euro kunnen uitgeven. De 240's in topconditie van 8000 liggen echt ver buiten het budget.
Is er een goede reden waarom we niet voor 950 euro deze (http://www.autoweek.nl/occasion.php?id=4PQVY) of andere zeer goedkope zouden moeten aanschaffen en wat geld stukslaan op mogelijk achterstallig onderhoud? Moet natuurlijk wel redelijk zijn.. Jammer dat er niet meer foto's zijn.
Of is dan deze voor 1650 (http://link.marktplaats.nl/605810037) een logischer keuze omdat er al een hoop duur onderhoud gedaan is...
Of dan deze voor 3450 (http://goo.gl/bJBHZ) een betere keuze... Aan de bovenkant van het budget, maar bij een specialist..
Keuzes keuzes
Alles natuurlijk onder voorbehoud van al aanwezige roest.
Direct maar nog een vraag dan. Ik lees veel over de verschillende motoren B200 en B230, maar niet dat de ÃÃn beter of betrouwbaarder is dan de ander. Vermogen is nagenoeg gelijk, brandstofverbruik ook? Ik heb tot nu toe vooral gekeken naar de B230's (omdat ik die van vroeger ken), maar is de B200 echt minder, of misschien zelfs wel beter?
Afijn, ik heb een hele lijst met advertenties van Autotrader, Marktplaats en andere websites waar mogelijk interessante 240's op staan. Geen enkele is echt in de buurt van Groningen, dus een behoorlijke onderneming om uit te zoeken hoe het nou ècht met bv. aanwezigheid van roest zit..
edit:
Ik lijk mijn eigen vraag over B200 vs. B230 te kunnen beantwoorden; nauwelijks verschil, behalve in vermogen. En niet onbelangrijk, B230 is een vrijloper en B200 niet. Met als verschil dat een B230 niet in de prak draait als de distributieriem knapt en B200 waarschijnlijk wel. Correct?
Rijst bij mij gelijk de vraag; hoeveel van ons budget zouden we moeten/kunnen uitgeven aan de aanschaf van de auto, en hoeveel aan het "up to date" brengen van de gekochte wagen...
Voorbeeld; we zouden tot 3000-3500 euro kunnen uitgeven. De 240's in topconditie van 8000 liggen echt ver buiten het budget.
Is er een goede reden waarom we niet voor 950 euro deze (http://www.autoweek.nl/occasion.php?id=4PQVY) of andere zeer goedkope zouden moeten aanschaffen en wat geld stukslaan op mogelijk achterstallig onderhoud? Moet natuurlijk wel redelijk zijn.. Jammer dat er niet meer foto's zijn.
Of is dan deze voor 1650 (http://link.marktplaats.nl/605810037) een logischer keuze omdat er al een hoop duur onderhoud gedaan is...
Of dan deze voor 3450 (http://goo.gl/bJBHZ) een betere keuze... Aan de bovenkant van het budget, maar bij een specialist..
Keuzes keuzes

Direct maar nog een vraag dan. Ik lees veel over de verschillende motoren B200 en B230, maar niet dat de ÃÃn beter of betrouwbaarder is dan de ander. Vermogen is nagenoeg gelijk, brandstofverbruik ook? Ik heb tot nu toe vooral gekeken naar de B230's (omdat ik die van vroeger ken), maar is de B200 echt minder, of misschien zelfs wel beter?
Afijn, ik heb een hele lijst met advertenties van Autotrader, Marktplaats en andere websites waar mogelijk interessante 240's op staan. Geen enkele is echt in de buurt van Groningen, dus een behoorlijke onderneming om uit te zoeken hoe het nou ècht met bv. aanwezigheid van roest zit..
edit:
Ik lijk mijn eigen vraag over B200 vs. B230 te kunnen beantwoorden; nauwelijks verschil, behalve in vermogen. En niet onbelangrijk, B230 is een vrijloper en B200 niet. Met als verschil dat een B230 niet in de prak draait als de distributieriem knapt en B200 waarschijnlijk wel. Correct?
