11 December 2012, 22:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 December 2012, 23:44 door Wimme.)
Tja, hoe rijdt de wagen?
Motorisch op benzine best ok, behalve statonair. Hij start ook vlot op benzine. ook als het koud is
Wel jaagt hij er veel benzine doorheen. Dat gaf een monteur bij de afsteldag van de volvoclub al aan, omdat de carbu op benzine overleden is (krasjes in de naald).
Op gas loopt ie eigenlijk alleen goed op hogere toeren. Ook wel stationair, maar zodra je gaat rijden, zakt ie in en slaat ie vaak af. Dan nog starten is bijna onmogelijk. Dat moet je sowieso eerst op benzine doen.
Kijk, dat ie min of meer ok op benzine loopt en slecht op gas betekent in ieder geval dat het verschil niet zit in lekke koppakking, of compressieverlies in het algemeen. Het kan dan m.i. niet anders dan dat de hoofdoorzaak bij de verdamper ligt. En daar kost een revisieset 40,- van. Dat kan ik goed zelf, dus waarom niet?
Dat de carburateur overleden is, is alleen een probleem op benzine. Maar daar rijd ik toch bijvoorkeur niet op.
Olieverbruik is overigens ca 1 liter op 1500 a 2000 km.
Verder moeten remmen voor volledig vernieuwd worden om de wagen veilig te maken. Maar dat is voor onder de 100,- volgens mij gefixed..
Daarnaast nog mega veel laswerk, maar als ik de wagen up en running kan maken voor weinig, ben ik al blijer dan voorheen@!
Motorisch op benzine best ok, behalve statonair. Hij start ook vlot op benzine. ook als het koud is
Wel jaagt hij er veel benzine doorheen. Dat gaf een monteur bij de afsteldag van de volvoclub al aan, omdat de carbu op benzine overleden is (krasjes in de naald).
Op gas loopt ie eigenlijk alleen goed op hogere toeren. Ook wel stationair, maar zodra je gaat rijden, zakt ie in en slaat ie vaak af. Dan nog starten is bijna onmogelijk. Dat moet je sowieso eerst op benzine doen.
Kijk, dat ie min of meer ok op benzine loopt en slecht op gas betekent in ieder geval dat het verschil niet zit in lekke koppakking, of compressieverlies in het algemeen. Het kan dan m.i. niet anders dan dat de hoofdoorzaak bij de verdamper ligt. En daar kost een revisieset 40,- van. Dat kan ik goed zelf, dus waarom niet?
Dat de carburateur overleden is, is alleen een probleem op benzine. Maar daar rijd ik toch bijvoorkeur niet op.
Olieverbruik is overigens ca 1 liter op 1500 a 2000 km.
Verder moeten remmen voor volledig vernieuwd worden om de wagen veilig te maken. Maar dat is voor onder de 100,- volgens mij gefixed..
Daarnaast nog mega veel laswerk, maar als ik de wagen up en running kan maken voor weinig, ben ik al blijer dan voorheen@!