22 March 2012, 13:01
SFRC schreef:Dinsdag hab ik de BLOS geplaatst in de Volvo 245. Dat gaat eigenlijk heel makkelijk. Ik heb een nieuwe luchtslang met aansluiting op de carb gebruikt. De oude had immers gaten voor de reguliere LPG mixer. De slang heb ik losgehaald van de bocht naar de carb en daar heb ik de BLOS tussen gezet. Past precies. Enkel 2 extra slangklemmen nodig om de BLOS te fixeren.
De BLOS had ik eerst in de basisafstelling gezet. Hiermee liep de 245 gelijk. Even een rondje gereden. Alles lijkt te werken. Eerst even de nieuwe banden onder de Volvo.
Woensdagochtend opweg naar het werk verder testen. Motor liep stationair mooier dan ooit echter vermogen bleef uit. Ai, miskoop gedaan?. Bij een tankstation de druknippel op de LPG aanvoerslang helemaal open gedraaid en de BLOS iets rijker gezet. Wereld van verschil. De motor pakt erg mooi op en bij doortrekken in de versneling geeft de motor nu ok meer vermogen. Bij lage en middel toeren is er geen wezenlijk verschil. Enfin van de standaard LPG mixer is bekend dat dat zijn ideale werkgebied is. Het is nu testen of het verbruik ook daalt.
Wordt vervolgd dus.
Dat klinkt wel errug interessant. Zie graag die verbruikscijfers tegemoet.
Heb je ook ervaringscijfers van die schutbord braces naar de veerpoten met de 245?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..