10 March 2012, 23:45
Is de OD-bak er later ingebouwd? Ik had nl. hetzelfde probleem een tijdje terug. Elke keer sprong de zekering nadat ik een paar minuten met OD aan gereden had.
Toen een zwaardere (geloof 16A ipv 8A) zekering op de groep waarop het OD relais geschakeld zit, toen nooit problemen meer gehad.
Aangezien de auto altijd zonder OD gereden heeft, was de originele zekering niet voldoende aangepast op een extra relais denk ik. Dus als de zekeringen vervangen worden zou je daar naar kunnen kijken. Eventueel achterkant van de zekeringkast / instructieboekje erbij pakken, daar staat de verdeling in.
Toch kan een nieuw OD relais natuurlijk nooit kwaad, je weet immers niet of er misschien toch ergens een fout in zit.
Toen een zwaardere (geloof 16A ipv 8A) zekering op de groep waarop het OD relais geschakeld zit, toen nooit problemen meer gehad.
Aangezien de auto altijd zonder OD gereden heeft, was de originele zekering niet voldoende aangepast op een extra relais denk ik. Dus als de zekeringen vervangen worden zou je daar naar kunnen kijken. Eventueel achterkant van de zekeringkast / instructieboekje erbij pakken, daar staat de verdeling in.
Toch kan een nieuw OD relais natuurlijk nooit kwaad, je weet immers niet of er misschien toch ergens een fout in zit.
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)