4 March 2012, 11:49
Mijn mening: ja dat is het. Afstellen in een garage bij stationair toerental levert niet persà een goed mengsel op onder belasting. Dus tenzij ze hem daar op een vermogensbank zetten weet je nog niks. Zoals jw al zei, storing zoeken word ook makkelijker. Je kunt zien hoe de auto het mengsel regelt. En bij een turbo is het door de hoge vulgraad van de cilinders allemaal net wat gevoeliger voor pingelen en hoge temperaturen. Ofwel een goed mengsel is best belangrijk.
Bij mijn auto heb ik voor de APK de CO omlaag moeten zetten. Dit leverde redelijke waarden op bij rustig rijden maar met vol gas naar mijn idee wat te arm. Met de lambda kon ik zien dat dit idd het geval was en de CO weer omhoog zetten binnen de APK norm en toch acceptabele afr rijden. Zonder die meter had ie nu waarschijnlijk nog te arm gestaan.
Verder zijn een paar runs op een vermogensbank net zo duur als een lambdasetje.
Bij mijn auto heb ik voor de APK de CO omlaag moeten zetten. Dit leverde redelijke waarden op bij rustig rijden maar met vol gas naar mijn idee wat te arm. Met de lambda kon ik zien dat dit idd het geval was en de CO weer omhoog zetten binnen de APK norm en toch acceptabele afr rijden. Zonder die meter had ie nu waarschijnlijk nog te arm gestaan.
Verder zijn een paar runs op een vermogensbank net zo duur als een lambdasetje.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014