4 March 2012, 02:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 March 2012, 02:32 door Volvo 142 B23.)
Tja, in de garage kun je de motor nergens belasten. Tenzij je daar op de vermogensbank gaat. Ofwel je kunt wat stationair afstellen. Maar als ik mijn k-jet stationair strak stoichometrisch zet blijft ie dat tot 5000 rpm aardig volhouden. Daarom staat ie wat rijker om bij vol vermogen wat rijker te lopen. En dat lukt niet met een smalband (eendraads) sensor. Bovendien kan men in de garage de auto ook aan een CO meting hangen, dat is ook een goede indicator voor je lambda waarde (via tabel op te zoeken). Dus daar heeft de garage jouw smalband ook niet voor nodig lijkt me.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014