1 March 2012, 16:39
Jambon schreef:als je de aandrijfas beetpakt en ter hoogte van een koppeling (3 stuks) probeert op en neer te bewegen en je hebt speling weet je genoeg.
loop dan meteen de diverse bussen van de achterwielophanging na, die kunnen ook op zijn..
Van m'n 142 waren ze tot op de draad versleten, maar ik kon met de hand geen speling voelen. Pas toen ik de as los had was er wat minimale speling merkbaar. Toen ik de kruiskoppeling los had donderden de lagertjes helemaal uit elkaar zo erg waren ze er aan toe. Ofwel, als je niks voelt hoeft het nog niet goed te zijn. Controleer inderdaad je rubbers, moeten wel erg versleten zijn wil je een metalige bonk horen, maar het kan. Zo niet, knutsel dan je aandrijfas er maar eens onder vandaan om je kruiskoppelingen goed te controleren.
Ook goed om te controleren is het rubber van je tussenlager, bij m'n 242 was deze versleten en dat gaf ook trillingen en bonken.