2 March 2006, 12:51
Met pijn in het hart heb ik besloten mijn 244 voorlopig te gaan ophokken (op stal zetten).... Ik was bezig met een nieuwe baan, maar dat wordt voorlopig niets. Dat betekent 700 km. per week blijven rijden (werk en priv?). In een Volvo 244 die 1 op 10 op benzine rijdt en bij een reiskostenvergoeding van 0 (overheid...) wordt dat een bijzonder dure hobby. Natuurlijk heb ik LPG overwogen, maar dat is toch lastig met een k-jetronic (en geen sleutelkennis ? la Funs...). Bovendien vind ik het jammer voor de Volvo om er zo veel mee te rijden; hij heeft nog maar 110.000 gereden en nu telt het hard op....
Goed, ik koop m'n oude dieseltje terug (!) en ga daar voorlopig (een jaar, twee jaar) in rijden. Scheelt me 200 euro in de maand....
De Volvo gaat natuurlijk NIET de deur uit ! Dus ik wil 'm gaan ophokken, in afwachting van betere tijden (lees: minder woon-werkkilometers). Voor de zondagse ritjes houd ik mijn Dafje.
Hoe nu de auto langdurig (??n tot twee jaar) te stallen ? Ik heb een vrij goed ventilerende garage bij huis, dus dat is geen probleem. Welke voorzorgsmaatregelen moet ik gaan nemen ? Ik neem aan zo schoon en droog mogelijk weg zetten en de accu er uit, maar moet er nog meer gebeuren ? Op bokken zetten ? Hoe de motor, remmen e.d. in goede conditie te houden ? Af en toe (stiekem) rijden / motor laten draaien of juist niet ?
Wie weet raadt ?
Goed, ik koop m'n oude dieseltje terug (!) en ga daar voorlopig (een jaar, twee jaar) in rijden. Scheelt me 200 euro in de maand....
De Volvo gaat natuurlijk NIET de deur uit ! Dus ik wil 'm gaan ophokken, in afwachting van betere tijden (lees: minder woon-werkkilometers). Voor de zondagse ritjes houd ik mijn Dafje.
Hoe nu de auto langdurig (??n tot twee jaar) te stallen ? Ik heb een vrij goed ventilerende garage bij huis, dus dat is geen probleem. Welke voorzorgsmaatregelen moet ik gaan nemen ? Ik neem aan zo schoon en droog mogelijk weg zetten en de accu er uit, maar moet er nog meer gebeuren ? Op bokken zetten ? Hoe de motor, remmen e.d. in goede conditie te houden ? Af en toe (stiekem) rijden / motor laten draaien of juist niet ?
Wie weet raadt ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)