5 February 2012, 22:59
Je mist waarschijnlijk 12V op de bobine tijdens het starten (omdat de bedrading gemaakt is om tijdens het starten 12V vanaf de startmotor naar de bobine te sturen).
Dat kan je wel testen als je de blauwe draad van de VSW afhaalt, er een testlampje aanmaakt met massa ergens op, en dan 'start'. ALs er dan nog steeds 12V opstaat, kan je hem op de bobine prikken en klaar.
Je zou, indien nodig, weer 12V direct vanaf de startmotor kunnen halen tijdens het starten, maar ik denk dat er dan een diode tussen moet ergens om kortsluiting te voorkomen. Zo handig ben ik ook niet met stroom.
Dat kan je wel testen als je de blauwe draad van de VSW afhaalt, er een testlampje aanmaakt met massa ergens op, en dan 'start'. ALs er dan nog steeds 12V opstaat, kan je hem op de bobine prikken en klaar.
Je zou, indien nodig, weer 12V direct vanaf de startmotor kunnen halen tijdens het starten, maar ik denk dat er dan een diode tussen moet ergens om kortsluiting te voorkomen. Zo handig ben ik ook niet met stroom.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969