5 February 2012, 22:35
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 February 2012, 22:39 door Nicolaas H.)
Je hebt gelijk Marc. Ik meet [met het contact op II] 12,4V op de blauwe draad en met het contact uit 0V.
En de bruine draad staat in verbinding met de bobine want de weerstand tussen die twee is bijna nul.
Met andere woorden tijdens het draaien van de motor krijgt de bobine dus bij overbruggen van de weerstand 12V.
Blijft voor mij nog de vraag wat er tijdens het starten gebeurt; ik kan niet gelijk starten en meten en volgens mij is het ook onverstandig om de bobine te meten terwijl er wordt gestart.
<FONT COLOR="red" >Wat denken julie; kan ik de weerstand gewoon overbruggen?</FONT>
Aan Rik; ik heb de Haynes zelf ook maar ik heb niet de kennis om dit te kunnen lezen. Ik kom er nog net achter dat ik in B2 moet zoeken maar dan staan er zoveel dunne lijntjes en symbolen die ik niet ken dat ik het boek weer snel dicht doe ...
En de bruine draad staat in verbinding met de bobine want de weerstand tussen die twee is bijna nul.
Met andere woorden tijdens het draaien van de motor krijgt de bobine dus bij overbruggen van de weerstand 12V.
Blijft voor mij nog de vraag wat er tijdens het starten gebeurt; ik kan niet gelijk starten en meten en volgens mij is het ook onverstandig om de bobine te meten terwijl er wordt gestart.
<FONT COLOR="red" >Wat denken julie; kan ik de weerstand gewoon overbruggen?</FONT>
Aan Rik; ik heb de Haynes zelf ook maar ik heb niet de kennis om dit te kunnen lezen. Ik kom er nog net achter dat ik in B2 moet zoeken maar dan staan er zoveel dunne lijntjes en symbolen die ik niet ken dat ik het boek weer snel dicht doe ...
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]