12 January 2013, 22:26
Vandaag was de Omloop van het Oosten
Dick is druk geweest met het maken van foto's. En al direct op zijn site geplaatst. http://autopics.nl/index.php?p=gallery&p...=60&ipp=60
Vanochtend om 7 uur vertrokken we vanuit Berkel naar de start in Dijkerhoek, net even voorbij Deventer. Vlak voor de aankomst begon het te sneeuwen. Altijd extra sfeervol. Helaas was het net te warm om een mooi laagje te vormen op de weg. Maar wat een prachtige plaatjes van de met riet bedekte boerderijen en de kale bomen in het eerste traject.
Direct na de start werden getrakteerd op een BARIL en regularity aan 45 km/u. Goed te doen. Wat ons wel opviel is dat er toch enkele sportklassers dwars door een blokkade heenrijden. Quite elementary. Heel erg moeilijk was het construeren niet. Wel leuk om een lange pijl op kaart te rijden waarbij de pijl nauwelijks over een echte weg liep. Steeds op en af dus. Eenmaal in een verkeerd ritme en je haalt hier veel fouten op. De rally is wel een kwestie van goed opletten. Je kan lekker doorrijden maar niet met een te zware voet. Dan mis je toch wat hoekjes en parkeerplaatsen. Best een mooie mix.
In het middagtraject zat een leuke punten vrije route. Hier waren een aantal nieuwe hoofdwegen die niet op kaart stonden. De wegen op kaart kwamen ook niet meer overeen met de werkelijkheid. Op gevoel moest je wegen rijden om bij de punten te komen. Lekker ouderwets spannend. De middag werd verder gekenmerkt door wegen die niet te rijden zijn. Met andere woorden, je hebt een route geconstrueerd op kaart die niet te rijden was. Het is dan goed kijken waar de eerste mogelijkheid is om je geconstrueerde route weer op te nemen. Daar stinken toch diverse equipes in.
Voor mij makkelijk praten, we namen de beker voor de eerste plaats overall in ontvangst
Dick is druk geweest met het maken van foto's. En al direct op zijn site geplaatst. http://autopics.nl/index.php?p=gallery&p...=60&ipp=60
Vanochtend om 7 uur vertrokken we vanuit Berkel naar de start in Dijkerhoek, net even voorbij Deventer. Vlak voor de aankomst begon het te sneeuwen. Altijd extra sfeervol. Helaas was het net te warm om een mooi laagje te vormen op de weg. Maar wat een prachtige plaatjes van de met riet bedekte boerderijen en de kale bomen in het eerste traject.
Direct na de start werden getrakteerd op een BARIL en regularity aan 45 km/u. Goed te doen. Wat ons wel opviel is dat er toch enkele sportklassers dwars door een blokkade heenrijden. Quite elementary. Heel erg moeilijk was het construeren niet. Wel leuk om een lange pijl op kaart te rijden waarbij de pijl nauwelijks over een echte weg liep. Steeds op en af dus. Eenmaal in een verkeerd ritme en je haalt hier veel fouten op. De rally is wel een kwestie van goed opletten. Je kan lekker doorrijden maar niet met een te zware voet. Dan mis je toch wat hoekjes en parkeerplaatsen. Best een mooie mix.
In het middagtraject zat een leuke punten vrije route. Hier waren een aantal nieuwe hoofdwegen die niet op kaart stonden. De wegen op kaart kwamen ook niet meer overeen met de werkelijkheid. Op gevoel moest je wegen rijden om bij de punten te komen. Lekker ouderwets spannend. De middag werd verder gekenmerkt door wegen die niet te rijden zijn. Met andere woorden, je hebt een route geconstrueerd op kaart die niet te rijden was. Het is dan goed kijken waar de eerste mogelijkheid is om je geconstrueerde route weer op te nemen. Daar stinken toch diverse equipes in.
Voor mij makkelijk praten, we namen de beker voor de eerste plaats overall in ontvangst

Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus