29 January 2012, 22:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 January 2012, 22:51 door Kwekkel.)
Als ik het electrische schema goed begrijp zijn alle injectors parallel aangesloten op de ECU. (pen 18 oranje draad). M.a.w. ze werken altijd allemaal tegelijk. Nu begrijp ik best dat als een zuiger met de inlaat slag bezig is, de inlaat klep geopend is en er brandstof wordt ingespoten. Maar de brandstof wordt onder druk ook tegelijk aan alle injectors toegevoerd. Wat gebeurd en dan bij de andere cylinders? Een zuiger is b.v. met de compressie slag bezig, beide kleppen zijn gesloten maar toch krijgt de injector spanning.
Ongetwijfelt zie ik iets over het hoofd maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het een an ander in zijn werk gaat.
Alvast bedankt.
Ongetwijfelt zie ik iets over het hoofd maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het een an ander in zijn werk gaat.
Alvast bedankt.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden