27 January 2012, 22:09
Ik heb eigenlijk nooit automatische binnenverlichting in mijn auto gehad bij het instappen [ik schakelde het lampje boven mijn hoofd zelf in als ik er behoefte aan had] maar besloot dat het nu toch tijd werd voor deze moderniteit. Deurschakelaars aangeschaft [1362769-B]. Begonnen bij de bestuurdersstoel. Uit de oude schakelaar trok ik twee contacten die ik in de nieuwe schakelaar kon pluggen. Appeltje-eitje, deur uitgeprobeerd en wat denk je? Het werkte in ÃÃn keer ...
Vol goede moed naar de linker achterdeur. Oude schakelaar eruitgedraaid. Hierin zat maar ÃÃn draad vast. Ik vermoedde dat er een draad in mijn B-stijl was achtergebleven en keek in mijn service handboek. Bleek dat die ene draad klopte. Blijkbaar alleen een spanningsdraad die via de schakelaar op het chassis zou schakelen. Klopt volgens mij wel want als ik de draad op het metaal van de deur houd, gaat het lampje branden.
Goed, nieuwe schakelaar aan de 12V-draad geprikt en vast geschroefd. Binnenverlichting werkt niet.
Hetzelfde resultaat voor deuren rechtsvoor en -achter.
Wie herkent dit en weet de oplossing?
Alvast bedankt, Niek!
Vol goede moed naar de linker achterdeur. Oude schakelaar eruitgedraaid. Hierin zat maar ÃÃn draad vast. Ik vermoedde dat er een draad in mijn B-stijl was achtergebleven en keek in mijn service handboek. Bleek dat die ene draad klopte. Blijkbaar alleen een spanningsdraad die via de schakelaar op het chassis zou schakelen. Klopt volgens mij wel want als ik de draad op het metaal van de deur houd, gaat het lampje branden.
Goed, nieuwe schakelaar aan de 12V-draad geprikt en vast geschroefd. Binnenverlichting werkt niet.
Hetzelfde resultaat voor deuren rechtsvoor en -achter.
Wie herkent dit en weet de oplossing?
Alvast bedankt, Niek!
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]