Wij hebben nu sinds 19 juni ook zo'n ding en wat een wagen !
Hier kun je het eea lezen : http://volvov70forum.com/topic.php?t=1995
Toch zijn ze niet helemaal probleemloos.
Het bekende gasklephuis is een probleem .Maar vaak is die al vervangen met die km standen.
Een originele heeft een witte sticker ,een gereviseerde een gele.Nog beter is dat ie is vervangen door een AC Tronics huis.
Ook de automaat is een achilleshiel .
De bak zelf is een hele fijne (Aisin heeft 'm in samenwerking met Toyota ontwikkeld),maar Volvodealerarrogantie zorgt ervoor dat de bakken problemen gaan geven.
Volvo beweert namelijk dat "hun " bak (dúh) geen olieverversing nodig heeft.En laat dat nou net de doodsteek zijn.
En rond de twee ton begint de oude olie zich te wreken.
Een slecht schakelende bak hoeft geen probleem te zijn.
Na onze aanschaf heb ik direct de olie gewisseld en hij schakelde weer als nieuw .Niet met Volvo olie maar met Toyota olie (type T4)
Deze is de helft goedkoper maar is dezelfde olie.
Hier kun je het eea lezen : http://volvov70forum.com/topic.php?t=1995
Toch zijn ze niet helemaal probleemloos.
Het bekende gasklephuis is een probleem .Maar vaak is die al vervangen met die km standen.
Een originele heeft een witte sticker ,een gereviseerde een gele.Nog beter is dat ie is vervangen door een AC Tronics huis.
Ook de automaat is een achilleshiel .
De bak zelf is een hele fijne (Aisin heeft 'm in samenwerking met Toyota ontwikkeld),maar Volvodealerarrogantie zorgt ervoor dat de bakken problemen gaan geven.
Volvo beweert namelijk dat "hun " bak (dúh) geen olieverversing nodig heeft.En laat dat nou net de doodsteek zijn.
En rond de twee ton begint de oude olie zich te wreken.
Een slecht schakelende bak hoeft geen probleem te zijn.
Na onze aanschaf heb ik direct de olie gewisseld en hij schakelde weer als nieuw .Niet met Volvo olie maar met Toyota olie (type T4)
Deze is de helft goedkoper maar is dezelfde olie.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.