4 January 2012, 22:15
Nee, die maakt geen geluid.
Ook die krijgt zijn brandstof onder druk uit de "spinnenkop".
Enige verschil is dat die electrisch opent voor een bepaalde tijd welke weer afhankelijk is van temp.
Meteen even een tip:
De Kjet heeft een druk pomp onder de auto Ãn een opvoerpomp in de tank.
Check even heel goed of bij rijden op LPG BEIDE pompen uitgeschakeld worden.
Anders kan het je een pomp kosten.
De drukpomp word zeker uitgeschakeld, maar de tankpomp is de vraag .....
Ik heb zelf een 740 met een B230E Kjet en een zelf ingebouwde OMVL ...
Ik ken deze installatie, en de auto maar al te goed!
Als je t het zeker wil weten, maak je even een testlampje over de stuurdraden van de pomp heen.
Hoor je de toon, en zie je het lampje ... weet je genoeg!
Veiligheids relais ???????????
Jouw LPG schakelaar stuurt een spanning naar 1 draad voor LPG, OF een spanning naar een andere draad voor benzine.
Wat heeeeeeel vaak gebeurd is dat alleen de LPG draad gebruikt word.
Daar zit dan een wissel relais op met gestuurde pennen 87 (a en b).
Als het relais bekrachtigd is krijgt 87a spanning = LPG. en niet bekrachtigd valt ie af naar 87b = benzine.
Op die 87b (en massa) maak je een lampje ...
Je kunt er ook gewoon even een ander relais tussen hangen om te kijken of het dan over is.
Ook die krijgt zijn brandstof onder druk uit de "spinnenkop".
Enige verschil is dat die electrisch opent voor een bepaalde tijd welke weer afhankelijk is van temp.
Meteen even een tip:
De Kjet heeft een druk pomp onder de auto Ãn een opvoerpomp in de tank.
Check even heel goed of bij rijden op LPG BEIDE pompen uitgeschakeld worden.
Anders kan het je een pomp kosten.
De drukpomp word zeker uitgeschakeld, maar de tankpomp is de vraag .....
Ik heb zelf een 740 met een B230E Kjet en een zelf ingebouwde OMVL ...
Ik ken deze installatie, en de auto maar al te goed!
Als je t het zeker wil weten, maak je even een testlampje over de stuurdraden van de pomp heen.
Hoor je de toon, en zie je het lampje ... weet je genoeg!
Veiligheids relais ???????????
Jouw LPG schakelaar stuurt een spanning naar 1 draad voor LPG, OF een spanning naar een andere draad voor benzine.
Wat heeeeeeel vaak gebeurd is dat alleen de LPG draad gebruikt word.
Daar zit dan een wissel relais op met gestuurde pennen 87 (a en b).
Als het relais bekrachtigd is krijgt 87a spanning = LPG. en niet bekrachtigd valt ie af naar 87b = benzine.
Op die 87b (en massa) maak je een lampje ...
Je kunt er ook gewoon even een ander relais tussen hangen om te kijken of het dan over is.
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......