Hallo.
Twee jaar geleden heb ik eigenlijk zomaar een 240 sedan automaat uit 1983 gekocht.
Ik kon zo 1,2,3... geen (juiste) 740 vinden en de hele lage km stand van 150Dkm hielp
ook wel veel.
De wagen bleek wel slecht onderhouden en al snel ging ook nog eens het eea kapot; startmotor, dynamo, fuseekogel, totale remrevisie en er zit nog veel carrosserie en laswerk aan te komen.
De auto heeft nog geen LPG en hij heeft tot nu toe als reserve wagentje dienst gedaan.
Aangezien mijn Saab 99 nodig wat revisie werkzaamheden nodig heeft en de 740 steeds
groter lijkt te worden in dit kikkerlandje, wordt het tijd om de 240 weer aan te pakken.
De wagen rijdt op zich goed maar hij lekte altijd al wat ATF olie.
Nu wil ik dat gaan aanpakken en ik heb alles om de bak al weggehaald.
Binnenkort maar eens de Borg Warner (55?) bak er af halen.
Ik heb hier al wat gelezen, dat de lekkage door de keerringen of de grote ring
van het 'belhuis'kan komen.
Als iemand nog wat tips of kennis heeft op dit gebied, hoor ik dat graag.
Twee jaar geleden heb ik eigenlijk zomaar een 240 sedan automaat uit 1983 gekocht.
Ik kon zo 1,2,3... geen (juiste) 740 vinden en de hele lage km stand van 150Dkm hielp
ook wel veel.
De wagen bleek wel slecht onderhouden en al snel ging ook nog eens het eea kapot; startmotor, dynamo, fuseekogel, totale remrevisie en er zit nog veel carrosserie en laswerk aan te komen.
De auto heeft nog geen LPG en hij heeft tot nu toe als reserve wagentje dienst gedaan.
Aangezien mijn Saab 99 nodig wat revisie werkzaamheden nodig heeft en de 740 steeds
groter lijkt te worden in dit kikkerlandje, wordt het tijd om de 240 weer aan te pakken.
De wagen rijdt op zich goed maar hij lekte altijd al wat ATF olie.
Nu wil ik dat gaan aanpakken en ik heb alles om de bak al weggehaald.
Binnenkort maar eens de Borg Warner (55?) bak er af halen.
Ik heb hier al wat gelezen, dat de lekkage door de keerringen of de grote ring
van het 'belhuis'kan komen.
Als iemand nog wat tips of kennis heeft op dit gebied, hoor ik dat graag.