18 December 2012, 21:13
danielk schreef:.........Als dit je niks lijkt, dan ga er met auto met ambulance heen. Of doe het van de zomer en maak er een mooie vakantie van.
Zo'n vakantie trip heb ik in 2008 gedaan, met ÃÃn auto heen en twee terug. Toen een 245L uit 1976 in Stockholm gekocht. Wel met wat werk maar voor een bedrag lager dan 1K ben ik eigenlijk best tevreden met het resultaat, B21A (300.000km) met automaat (ondertussen uitgewisseld met M46 handbak), interieur in redelijke staat. Auto van 2e eigenaar en met de aankoopnota uit 1976. Heb de auto toen op de naam van een zweedse vriend gezet en ben naar NL gereden. Doel was een redelijke klus auto te hebben, da's ook gelukt

In 2005 met mijn broer(tje) een 142 uit 1969 in Malmö gekocht. Dat waren nog de tijden... (qua prijs) Met 170.000 (anno nu) op de teller. De verkoper heeft de overschrijf datum 3 dagen later dan de aankoopdatum gezet, zodat we op het gemak richting NL konden tuffen.
In beide gevallen heb ik voor mezelf een aantal opties op een rijtje gezet, hieruit stuk of 5 uitgezocht , beetje een rondreis gepland en als ik er bij een in de buurt was bellen en langs gaan. Bijna alle zweden spreken engels en verkopen ook aan niet zweden. En verder de internationale wheeler-dealer-tricks gebruiken. Succes!