24 November 2011, 21:08
Zuurstar schreef:Tja als je 300 pk zonder turbo kunt realiseren met zo'n evo kop ben ik wel erg geïnteresseerde!die koppen worden wel redelijk verkocht aan de rallycross mensen in Zweden.
Misschien is er een herproduktie mogelijk als we er gelijk zeg maar 20 bestellen!
Zal wel weer niet lukken om meerder kopers wel zover te krijgen, is hier al meerdere keren mislukt en jammer genoeg weer een kansloze gedachte.
Of zou het wel lukken?
kostenplaatje is ergens bij de 5000+ euro voor een kop, ze worden nog steeds gemaakt. voor de rest van motor met aanbouwdelen kun je ook nog wel het zelfde rekenen. Is wel echt topkwaliteit motorsportspul. Zelfde bedrijf maakt ook motorblokken opnieuw.
Iemand die ik ken heeft dat spul, ben er wel al weer lang niet geweest, weet wat het gekost heeft maar wel dat het hard gaat.
Over de 531, ik weet niet hoeveel zin die kop heeft als je niet heel extreem gaat. Op turbobricks was er iemand die een standaard 531 heeft getest op flow en het voordeel kwam pas echt naar voren bij hoge kleplift, 11-12-13-14 mm, de standaard nokkenassen gaan tot ongeveer 11,5 max. Meeste pk's bij het verschil tussen de F (met 530) en FB (met 531) komt voort uit de betere nokkenas en wat betere afstelling af fabriek.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni