Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cilinderkop T 1000530
#37
Zuurstar schreef:Tja als je 300 pk zonder turbo kunt realiseren met zo'n evo kop ben ik wel erg geïnteresseerde!
Misschien is er een herproduktie mogelijk als we er gelijk zeg maar 20 bestellen!
Zal wel weer niet lukken om meerder kopers wel zover te krijgen, is hier al meerdere keren mislukt en jammer genoeg weer een kansloze gedachte.
Of zou het wel lukken?
die koppen worden wel redelijk verkocht aan de rallycross mensen in Zweden.

kostenplaatje is ergens bij de 5000+ euro voor een kop, ze worden nog steeds gemaakt. voor de rest van motor met aanbouwdelen kun je ook nog wel het zelfde rekenen. Is wel echt topkwaliteit motorsportspul. Zelfde bedrijf maakt ook motorblokken opnieuw.
Iemand die ik ken heeft dat spul, ben er wel al weer lang niet geweest, weet wat het gekost heeft maar wel dat het hard gaat.



Over de 531, ik weet niet hoeveel zin die kop heeft als je niet heel extreem gaat. Op turbobricks was er iemand die een standaard 531 heeft getest op flow en het voordeel kwam pas echt naar voren bij hoge kleplift, 11-12-13-14 mm, de standaard nokkenassen gaan tot ongeveer 11,5 max. Meeste pk's bij het verschil tussen de F (met 530) en FB (met 531) komt voort uit de betere nokkenas en wat betere afstelling af fabriek.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Berichten in dit topic
Cilinderkop T 1000530 - door skidje - 14 January 2008, 18:58
Cilinderkop T 1000530 - door TheSaint77 - 14 January 2008, 19:07
Cilinderkop T 1000530 - door skidje - 14 January 2008, 22:07
Cilinderkop T 1000530 - door TheSaint77 - 14 January 2008, 23:25
Cilinderkop T 1000530 - door skidje - 15 January 2008, 08:46
Cilinderkop T 1000530 - door Jw240 - 15 January 2008, 21:45
Cilinderkop T 1000530 - door volvoman0_0 - 16 January 2008, 11:15
Cilinderkop T 1000530 - door skidje - 16 January 2008, 11:23
Cilinderkop T 1000530 - door volvoman0_0 - 16 January 2008, 12:54
Cilinderkop T 1000530 - door Bassius - 17 January 2008, 20:39
Cilinderkop T 1000530 - door edwin - 17 January 2008, 21:26
Cilinderkop T 1000530 - door Dirk242 - 17 January 2008, 21:33
Cilinderkop T 1000530 - door Jw240 - 17 January 2008, 21:50
Cilinderkop T 1000530 - door Jelmar - 17 January 2008, 23:40
Cilinderkop T 1000530 - door Jw240 - 18 January 2008, 00:30
Cilinderkop T 1000530 - door TheSaint77 - 18 January 2008, 14:13
Cilinderkop T 1000530 - door edwin - 18 January 2008, 14:41
Cilinderkop T 1000530 - door Nederzweed - 18 January 2008, 18:37
Cilinderkop T 1000530 - door skidje - 19 January 2008, 09:34
Cilinderkop T 1000530 - door TheSaint77 - 19 January 2008, 15:00
Cilinderkop T 1000530 - door Nederzweed - 19 January 2008, 15:53
Cilinderkop T 1000530 - door TheSaint77 - 23 January 2008, 17:03
Cilinderkop T 1000530 - door edwin - 23 January 2008, 20:57
Cilinderkop T 1000530 - door Jw240 - 23 January 2008, 21:28
Cilinderkop T 1000530 - door Nederzweed - 23 January 2008, 21:36
Cilinderkop T 1000530 - door Jw240 - 23 January 2008, 23:17
Cilinderkop T 1000530 - door TheSaint77 - 25 January 2008, 11:49
Cilinderkop T 1000530 - door Nederzweed - 25 January 2008, 12:35
Cilinderkop T 1000530 - door edwin - 25 January 2008, 14:46
Cilinderkop T 1000530 - door Jw240 - 25 January 2008, 17:12
Cilinderkop T 1000530 - door Bossie - 25 January 2008, 18:18
Cilinderkop T 1000530 - door skidje - 24 November 2011, 14:40
Cilinderkop T 1000530 - door Marc1970 - 24 November 2011, 16:45
Cilinderkop T 1000530 - door Zuurstar - 24 November 2011, 18:38
Cilinderkop T 1000530 - door Marc1970 - 24 November 2011, 18:59
Cilinderkop T 1000530 - door Black Moose - 24 November 2011, 19:55
Cilinderkop T 1000530 - door Jw240 - 24 November 2011, 21:08
Cilinderkop T 1000530 - door Black Moose - 24 November 2011, 22:23
Cilinderkop T 1000530 - door Jw240 - 25 November 2011, 19:01
Cilinderkop T 1000530 - door Jerry - 26 November 2011, 16:34
Cilinderkop T 1000530 - door Black Moose - 26 November 2011, 22:33
Cilinderkop T 1000530 - door skidje - 27 November 2011, 08:32
Cilinderkop T 1000530 - door Black Moose - 27 November 2011, 19:36
Cilinderkop T 1000530 - door Jerry - 28 November 2011, 17:38
Cilinderkop T 1000530 - door Jw240 - 28 November 2011, 19:59
Cilinderkop T 1000530 - door Black Moose - 29 November 2011, 00:48
Cilinderkop T 1000530 - door Jerry - 29 November 2011, 10:30
Cilinderkop T 1000530 - door Black Moose - 29 November 2011, 12:02
Cilinderkop T 1000530 - door Dopski - 1 October 2012, 21:17
Cilinderkop T 1000530 - door Ovlov343 - 1 October 2012, 22:27
Cilinderkop T 1000530 - door Marc1970 - 3 October 2012, 09:30

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Afdichtingsplug cilinderkop plaatsen heideltje 7 3.417 21 December 2020, 20:05
Laatste bericht: Marc1970
  Cilinderkop B230A nog te gebruiken of??? gillestuur 29 809 2 September 2019, 22:24
Laatste bericht: gillestuur
  B20 cilinderkop jacob.bijsterbosch 5 7.760 14 May 2018, 21:55
Laatste bericht: jacob.bijsterbosch
  Controleren geharde klepzetels cilinderkop ZOAB 2 3.800 15 March 2015, 23:34
Laatste bericht: A_A
  Past een b21ET cilinderkop op een b230 FT onderblok? edwin 8 7.428 19 October 2013, 21:01
Laatste bericht: edwin
  "Houdbaarheid" gereviseerde cilinderkop 345GLS 6 5.815 20 April 2013, 20:06
Laatste bericht: 345GLS
  Halve maantje cilinderkop vervangen Arn02 3 2.961 28 September 2012, 22:25
Laatste bericht: wakka
  Volvo s60 ratel in cilinderkop? yogi 1 2.276 23 September 2012, 14:05
Laatste bericht: Marc1970
  Heeft iemand een tip om de injectiegaten dicht te maken van mijn nieuwe cilinderkop? geertkroon 2 2.791 13 June 2012, 11:14
Laatste bericht: Jambon
  cilinderkop KAB 6 4.910 6 June 2012, 16:30
Laatste bericht: KAB

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)