30 September 2014, 19:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 September 2014, 22:52 door Marc1970.)
Er is een B230ET met 182 pk en dezelfde 10,3:1 compressieverhouding als je B230A, dus de potentie is er. Om dat voor elkaar te krijgen zonder uit elkaar te ploffen heeft de B230ET een uitbundig computergestuurd injectie/ontstekingssysteem, verstevigde zuigers, veel meer koeling rondom etc.
Je 2100 is ws. een B200FT met een vergelijkbaar injectiesysteem, als je dat compleet op de B230A zet, zal dat zeker wel even draaien maar niet geweldig en ook niet lang. Als je alleen de turbo hebt, kan je niet veel, een carburateur is niet makkelijk op een turbo te zetten en het hele brandstofverhaal klopt dan van geen kant.
Oeps sorry iets te optimistisch. De compressie vd B230ET is 9,0:1, al flink lager dan de 10,3:1 vd B230A. Een turbo op een B230A zal alle kanten op pingelen zodra je het gaspedaal aanraakt, dat wordt allemaal niks.
Je 2100 is ws. een B200FT met een vergelijkbaar injectiesysteem, als je dat compleet op de B230A zet, zal dat zeker wel even draaien maar niet geweldig en ook niet lang. Als je alleen de turbo hebt, kan je niet veel, een carburateur is niet makkelijk op een turbo te zetten en het hele brandstofverhaal klopt dan van geen kant.
Oeps sorry iets te optimistisch. De compressie vd B230ET is 9,0:1, al flink lager dan de 10,3:1 vd B230A. Een turbo op een B230A zal alle kanten op pingelen zodra je het gaspedaal aanraakt, dat wordt allemaal niks.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

