5 November 2011, 22:34
120 is wel allerbelabberst ja. Te hoge compressie kan komen van koolafzetting op de zuigers etc. Heb je de bougies al bekeken, of de vorige, waren deze erg zwart aangekoekt?
Op zich zou dat ook tot een hogere compressieverhouding en pingelen moeten leiden. Vooral op de snelweg waar je het slecht hoort. En hoog verbruik natuurlijk.
Kool komt van te rijk lopen, (veel) te rijk lopen is ook een reden voor slappe hap heb ik net geleerd. Volgens mij heeft K jet meer geintjes dan een carb waardoor het helemaal mis kan gaan. Slecht sproeibeeld, scheve stuwschijven, onderdeeltjes met minimale toleranties, beetje onderhoudsgevoelig allemaal.
Op zich zou dat ook tot een hogere compressieverhouding en pingelen moeten leiden. Vooral op de snelweg waar je het slecht hoort. En hoog verbruik natuurlijk.
Kool komt van te rijk lopen, (veel) te rijk lopen is ook een reden voor slappe hap heb ik net geleerd. Volgens mij heeft K jet meer geintjes dan een carb waardoor het helemaal mis kan gaan. Slecht sproeibeeld, scheve stuwschijven, onderdeeltjes met minimale toleranties, beetje onderhoudsgevoelig allemaal.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969