5 November 2011, 00:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 November 2011, 00:14 door Marc1970.)
In TP11402-2 staat de zender, op de bodem geeft-ie 282+/-48 ohm, 15 mm hoger 223+/-26,5 ohm, 84 mm vd bodem is het 98+/-14, en op 191 mm heeft-ie 40+/-5 ohm weerstand.
Helemaal vol (272 mm v.a. bodem) is ook 40+/-2 ohm (vandaar ws. dat de tank zo lang 'vol' blijft in de 240 en dan ineens de naald omlaag keldert).
In de 140 (oud dashboard) hetzelfde, de weerstand zou "vol" 10 ohm moeten zijn en "leeg" 60-85.
In een Volvo 66 handboek staat iets soortgelijks, vol is 9,6 ohm, leeg is 73 ohm. Hoe voller, hoe minder weerstand in de zender lijkt de regel.
Helemaal vol (272 mm v.a. bodem) is ook 40+/-2 ohm (vandaar ws. dat de tank zo lang 'vol' blijft in de 240 en dan ineens de naald omlaag keldert).
In de 140 (oud dashboard) hetzelfde, de weerstand zou "vol" 10 ohm moeten zijn en "leeg" 60-85.
In een Volvo 66 handboek staat iets soortgelijks, vol is 9,6 ohm, leeg is 73 ohm. Hoe voller, hoe minder weerstand in de zender lijkt de regel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969