25 October 2011, 14:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 October 2011, 14:45 door BartWillem.)
Marc1970 schreef:Redelijk voorkomend, ik heb er ook al 1 weggegooid waar helemaal geen land mee te bezeilen was.
Ik zie niet zoveel rembekrachtigers voor de 140 (op MP, en die vertrouw ik niet echt meer gezien al deze vacuumlekken) en ben ook wel benieuwd naar recentere vervangers. Nieuw zijn ze in elk geval onbehoorlijk duur.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/bra...r/1007990/
http://www.volvoklassiekerswebshop.nl/re...p-467.html
Voor ik de volgende door de midden zaag zal ik de 273077 reparatiekit eens proberen: http://volvoonderdelen.com/145/Rem/Rem-b...-140--739/
Aan dat reparatiesetje heb je niets: da's alleen voor het uiteinde. Als je rembekrachtiger lek is dan is daar helaas geen revisieset voor. Bij dat type rembekrachtiger is dan 9 van de 10 keer het membraam kapot en officieel is daar geen reparatieset voor (ben je dus verplicht een nieuwe rembekrachtiger te kopen, of een goede gebruikte erin zetten).
Ik weet wel dat er garagebedrijven zijn die zelf de bekrachtiger uit elkaar slopen en het membraam vervangen, en vervolgens de bekrachtiger in elkaar zetten en sealen met rubber (of zelfs fietsband).
Niet de wijze die ik zou hanteren. 
@ Jambon: de rembekrachtiger van het laatste type Amazon (met gescheiden remsysteem, bekrachtiger is hetzelfde als die van de 140) is een hele andere dan de eerdere types Amazon (die je soms ook op PV's ziet). Daar passen veel meer rembekrachtigers op, en je kan de Girling-rembekrachtiger zo vervangen door eentje van Lockheed of een ander merk (zo'n VH44L bijvoorbeeld, die zijn lekker goedkoop en goed). Of een Golf-rembekrachtiger zo past (of met kleine aanpassingen) in een laatste type Amazon weet ik niet, zou wel een uitkomst zijn.

