21 October 2011, 16:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 October 2011, 16:39 door Marc1970.)
De keerringhouder van de B21 etc is inderdaad exact hetzelfde. Het gat voor de keerring is 110 mm. Je hoeft dus geen ingewikkelde of dure houder te kopen of maken, je kan er gewoon ÃÃn van een B230F op je B20 schroeven.
Alleen er aan denken dat je twee metrische boutjes meeneemt.
Eindelijk gevonden wie de 430118 keerring maakte voor Volvo, deze is van GACO, gemaakt door George Angus uit Newcastle on Tyne.
Meer trivia om indruk te maken op de dames: http://www.gracesguide.co.uk/George_Angus_and_Co
Ah, en nog een probleempje met de B230F versie op de B18/20: je kan hem niet goed centreren op de krukas! De 418238 centreer je met een voelermaat, de 1218634 heeft 3 alu uitsteeksels die hem op de krukas centreren en de de B230F heeft 2 paspennen. Maar die zitten natuurlijk niet op de B18/20.
Dit probleem ga je ook krijgen met je zelf uitgedraaide keerringhouder, en centreren is echt belangrijk voor de duurzaamheid van deze keerringen.
Alleen er aan denken dat je twee metrische boutjes meeneemt.
Eindelijk gevonden wie de 430118 keerring maakte voor Volvo, deze is van GACO, gemaakt door George Angus uit Newcastle on Tyne.
Meer trivia om indruk te maken op de dames: http://www.gracesguide.co.uk/George_Angus_and_Co
Ah, en nog een probleempje met de B230F versie op de B18/20: je kan hem niet goed centreren op de krukas! De 418238 centreer je met een voelermaat, de 1218634 heeft 3 alu uitsteeksels die hem op de krukas centreren en de de B230F heeft 2 paspennen. Maar die zitten natuurlijk niet op de B18/20.
Dit probleem ga je ook krijgen met je zelf uitgedraaide keerringhouder, en centreren is echt belangrijk voor de duurzaamheid van deze keerringen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969