21 October 2011, 11:24
Ok, Dan doe ik eerst eens 109. Heb nog nooit zelf met een draaibank gewerkt, dus weet niet of je zo maar 100ste in kun stellen.
Op het Volvo Klassieker Vereniging Forum stond nog een handige tip voor het vast zetten van het deksel om er voor te zorgen dan hij exact gecentreerd komt.
Op het Volvo Klassieker Vereniging Forum stond nog een handige tip voor het vast zetten van het deksel om er voor te zorgen dan hij exact gecentreerd komt.
C.L.J. Buiting schreef:Hoi Boele,
Ik heb er zelf ook wel eens aan gedacht om dit te doen, maar het is er nog niet van gekomen.
Je moet inderdaad de buitendiameter van de keerring aanhouden minnes een paar honderdste zodat de keerring er strak in gaat.
Ik denk dat het lastigste is om de deksel in te spannen, want het is natuurlijk belangrijk dat de keerring netjes in het midden komt te zitten.
Als ik het zou moeten maken zou ik een flink stuk aluminium inspannen en er een "borst" aan draaien met de diameter
van het binnenste gat, dan de deksel erop schuiven en vastzetten met de originele boutgaten (tappen)
daarna is het mogelijk om de deksel uit te draaien.
Ik heb het toch bij het juiste eind dat de binnenste ring blijft zitten??????
Groeten, Boele