21 October 2011, 10:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 October 2011, 11:05 door Marc1970.)
Hebbes. Ik heb de 1218634, die her en der verkocht wordt als:
REAR SEAL FLANGE KIT [Includes 1 Pc each of, Flange 1218634, Crank Seal 6842160(VR312) & Gasket 1378492 (6518)]
wat suggereert dat deze ooit door Volvo zo gemaakt is. Hij ziet er ook erg netjes uitgedraaid uit. De binnendiameter is 110 mm precies, wat ook de nominale buitenmaat is van de keerring.
Hij heeft geen oliedraingat. Ik schat dat de viltring niet zoveel olie kan verstouwen, dus dat er al een drainmogelijkheid vóór de keerring is gemaakt. Een rubber keerring maakt het niet uit hoeveel olie ertegenaan klotst, dus geen drain meer nodig. Versimpeling, besparing, de enige reden waarom autofabrikanten wijzigingen doorvoeren, wat mensen op beurzen ook uitkramen.
Nordicar heeft de Volvo upgrade kit ook: http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=2144
IPD verkoopt echte uitgedraaide B18/20 huizen: http://www.ipdusa.com/products/6624/2a10...ng-b18-b20
Goed idee om er rondom wat putjes in te slaan zodat-e beter klemt.
ALs ik het deel bekijkt waar de keerring inzit, zie ik dat die van de upgrade wat breder is gemaakt. Als je de originele behuizing uitdraait, blijft er een dunner randje over.
Het enige wat Volvo trouwens vergeten is aan de upgrade is dat er, net als in de rest vd B18/20, inch bouten inmoeten. Nu heeft-ie metrische draad die tot halverwege met een bout "ver-inched" is
Ik zal vanmiddag mijn B230 behuizing tevoorschijn halen en die meten. Ik schat dat de binnendiameter daarvan een fractie kleiner is dan 110 mm.
REAR SEAL FLANGE KIT [Includes 1 Pc each of, Flange 1218634, Crank Seal 6842160(VR312) & Gasket 1378492 (6518)]
wat suggereert dat deze ooit door Volvo zo gemaakt is. Hij ziet er ook erg netjes uitgedraaid uit. De binnendiameter is 110 mm precies, wat ook de nominale buitenmaat is van de keerring.
Hij heeft geen oliedraingat. Ik schat dat de viltring niet zoveel olie kan verstouwen, dus dat er al een drainmogelijkheid vóór de keerring is gemaakt. Een rubber keerring maakt het niet uit hoeveel olie ertegenaan klotst, dus geen drain meer nodig. Versimpeling, besparing, de enige reden waarom autofabrikanten wijzigingen doorvoeren, wat mensen op beurzen ook uitkramen.
Nordicar heeft de Volvo upgrade kit ook: http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=2144
IPD verkoopt echte uitgedraaide B18/20 huizen: http://www.ipdusa.com/products/6624/2a10...ng-b18-b20
Goed idee om er rondom wat putjes in te slaan zodat-e beter klemt.
ALs ik het deel bekijkt waar de keerring inzit, zie ik dat die van de upgrade wat breder is gemaakt. Als je de originele behuizing uitdraait, blijft er een dunner randje over.
Het enige wat Volvo trouwens vergeten is aan de upgrade is dat er, net als in de rest vd B18/20, inch bouten inmoeten. Nu heeft-ie metrische draad die tot halverwege met een bout "ver-inched" is
Ik zal vanmiddag mijn B230 behuizing tevoorschijn halen en die meten. Ik schat dat de binnendiameter daarvan een fractie kleiner is dan 110 mm.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969