13 October 2011, 21:07
Schitterend dit! Ik heb een Alpen Prutser gehad!
Die was overigens alleen aan de onderzijde waterdicht, en de bedden waren te kort zodat ik met mijn hoofd in het doek lag,met een zeiknat kussen tot gevolg ....
Maar inderdaad, die dingen wegen niets-kilo-vijftig.
Mijn caravan zet 1200 kilo op de schaal.
En als die over een drempel komt, geeft ie toch een aanzienlijke duw op de kogel ......
Ik zet de kogeldruk op 60 KG.
Ik vermoed dat mijn garagist gelijk heeft als ie zegt dat ik nieuwe dempers hebben moet.
Een beetje stugge vering vind ik wel prettig, dus maar stugge dempers zoeken .....
Welk merk is acceptabel?
Ik heb gas dempers gezien van 65 eu per stuk, maar of dat wat is .....
En dan die blokken, komt de auto dan omhoog, en met dezelfde veer karakteristiek, of word ie stugger?
Ik vind het maar lastig allemaal!
EÃn ding weet ik wel, als ik over de drentse hoofdvaart ga, en ik bij een drempel met de dissel steun aan de grond zit .... is het niet goed!
Die was overigens alleen aan de onderzijde waterdicht, en de bedden waren te kort zodat ik met mijn hoofd in het doek lag,met een zeiknat kussen tot gevolg ....
Maar inderdaad, die dingen wegen niets-kilo-vijftig.
Mijn caravan zet 1200 kilo op de schaal.
En als die over een drempel komt, geeft ie toch een aanzienlijke duw op de kogel ......
Ik zet de kogeldruk op 60 KG.
Ik vermoed dat mijn garagist gelijk heeft als ie zegt dat ik nieuwe dempers hebben moet.
Een beetje stugge vering vind ik wel prettig, dus maar stugge dempers zoeken .....
Welk merk is acceptabel?
Ik heb gas dempers gezien van 65 eu per stuk, maar of dat wat is .....
En dan die blokken, komt de auto dan omhoog, en met dezelfde veer karakteristiek, of word ie stugger?
Ik vind het maar lastig allemaal!
EÃn ding weet ik wel, als ik over de drentse hoofdvaart ga, en ik bij een drempel met de dissel steun aan de grond zit .... is het niet goed!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......