11 February 2006, 12:38
Ticcie schreef:zo'n 25 pk en vooral een heleboel koppel. Indien mogelijk zou ik zeker voor een 2.3 gaan.
Volgens de gegevens op autoweek.nl heeft de 2.0 112 pk en de 2.3 116... dat is maar een verschil van 4 pk. Nu heb ik er 101, denk ik, dus ik ga er hoe dan ook op vooruit. Het maximum koppel bedraagt 158 versus 192 Nm (nu 160, voor een GLE 185), maar eerlijk gezegd weet ik niet wat dat wil zeggen (kracht onderin?) Heeft autoweek het mis, wat betreft de pk's?
Als ik met de caravan rij zou ik soms wel een klein beetje meer vermogen willen hebben, maar verder... ik zeg geen nee tegen een 2.3, zeker niet, maar ik geloof dat een 2.0 voor mij ook voldoet. Bovendien lijkt het benzineverbruik van de 2.3 me ook wat hoger en met wegenbelasting zal het ook wel schelen.
Citaat:Je kunt overwegen om er eentje te kopen van plm 3000 en die dan (laten) opknappen tot de auto die jij wenst. Dan weet je zeker dat ie goed is.
Nee, dat is geen optie voor mij. Ik heb geen zin in het 'gedoe' en ik rij weliswaar niet zo heel veel, maar we hebben de auto wel nodig.