10 February 2006, 00:44
Het is verdomme echt zo: als je maar veel durft te vragen dan zullen door emotioe gedreven kopers als vanzelf denken dat het aanbod "dus" goed is. In de trant van "alle waar is naar zijn geld" of zo. Nou, nee dus.
Soms wordt er ook doodgewoon lucht verkocht, of iets vaags als "reputatie" of "kwalitietsimago".
Zo is een tweedehands VW Golf uit 1990 vele malen duurder dan een Toyota Corolla van het zelfde bouwjaar en km stand, allen deToyota zal je veel minder kosten per km aan onderhoud. En hoewel de Renault Laguna in zo'n beetje alle betrouwbaarheidsstatistieken aan de laatste mem hangt kost-ie tweedehands soms het dubbele van een vergelijkbare KIA of Subaru; alleen zullen die laatste twee je veel betrouwbaarder van A naar B brengen.
Ik bedoel maar: als ik een "naam" en een "reputatie" heb, al dan niet ondersteund door een uitgekiende marketing strategie, dan kan ik vrage wat ik wil; de klant zal bij een hogere vraagprijs denken "aha, dan is die auto DUS beter".
Wees slim: prik daar doorheen. Zie wat je koopt, vergelijk, denk na en geef jezelf een dag of drie de tijd.
Zo sprak Opa Frans.
Soms wordt er ook doodgewoon lucht verkocht, of iets vaags als "reputatie" of "kwalitietsimago".
Zo is een tweedehands VW Golf uit 1990 vele malen duurder dan een Toyota Corolla van het zelfde bouwjaar en km stand, allen deToyota zal je veel minder kosten per km aan onderhoud. En hoewel de Renault Laguna in zo'n beetje alle betrouwbaarheidsstatistieken aan de laatste mem hangt kost-ie tweedehands soms het dubbele van een vergelijkbare KIA of Subaru; alleen zullen die laatste twee je veel betrouwbaarder van A naar B brengen.
Ik bedoel maar: als ik een "naam" en een "reputatie" heb, al dan niet ondersteund door een uitgekiende marketing strategie, dan kan ik vrage wat ik wil; de klant zal bij een hogere vraagprijs denken "aha, dan is die auto DUS beter".
Wees slim: prik daar doorheen. Zie wat je koopt, vergelijk, denk na en geef jezelf een dag of drie de tijd.
Zo sprak Opa Frans.