19 September 2011, 21:25
Hoi Mensen,
Mijn naam is Frank Vugts.
Ik rijd tegenwoordig een mooie '92 Volvo 240 polar. In het dagelijks leven ben ik dierverzorger, en ben ik veel bezig met filtertechnieken voor aquaria en dergelijken. dat is ook zo'n beetje mijn hele technische achtergrond. graag zou ik een soort basiscursus autotechniek volgen om meer over mijn nieuwe hobby te weten te komen. Voorlopig moet ik eerst maar eens proberen de auto goed te laten lopen, dat is nog even een probleem.
Bij aankoop bleek de luchtmeter kapot te zijn, dus deze is vervangen. De motor draaide wel op lpg, maar niet op benzine, maar dan alleen met afgekoppelde stekker van de luchtmeter. Met de nieuwe luchtmeter loopt de auto nog steeds op lpg prima, maar nu met aangekoppelde stekker. Op benzine slaat de motor binnen 2 seconden af en wil niet ook niet starten. Het zelfdiagnosesysteem in de auto zegt nog steeds dat de luchtmeter (2-1-2) niet goed is. Misschien ligt een en ander dan wel aan een kapotte kabel, geoxideerde verbinding of losse stekker. Als iemand ideeën heeft, kom er dan mee. Hopelijk heb ik deze week een werkplaatshandboek zodat ik ook kan opzoeken waar jullie het over hebben.
Ik heb ook wat losse stekkers gevonden waarvan ik een foto heb gemaakt. 2 bij de verdamper en 1 bij het diagnosekastje.
http://www.facebook.com/media/set/?set=a...f92&type=1
Ik weet van de grootste stekker bij de verdamper dat hij past op de connector onder aan de slang die over de verdamper loopt.
Enig idee iemand?
Groeten Frank uit Zwolle
Mijn naam is Frank Vugts.
Ik rijd tegenwoordig een mooie '92 Volvo 240 polar. In het dagelijks leven ben ik dierverzorger, en ben ik veel bezig met filtertechnieken voor aquaria en dergelijken. dat is ook zo'n beetje mijn hele technische achtergrond. graag zou ik een soort basiscursus autotechniek volgen om meer over mijn nieuwe hobby te weten te komen. Voorlopig moet ik eerst maar eens proberen de auto goed te laten lopen, dat is nog even een probleem.
Bij aankoop bleek de luchtmeter kapot te zijn, dus deze is vervangen. De motor draaide wel op lpg, maar niet op benzine, maar dan alleen met afgekoppelde stekker van de luchtmeter. Met de nieuwe luchtmeter loopt de auto nog steeds op lpg prima, maar nu met aangekoppelde stekker. Op benzine slaat de motor binnen 2 seconden af en wil niet ook niet starten. Het zelfdiagnosesysteem in de auto zegt nog steeds dat de luchtmeter (2-1-2) niet goed is. Misschien ligt een en ander dan wel aan een kapotte kabel, geoxideerde verbinding of losse stekker. Als iemand ideeën heeft, kom er dan mee. Hopelijk heb ik deze week een werkplaatshandboek zodat ik ook kan opzoeken waar jullie het over hebben.
Ik heb ook wat losse stekkers gevonden waarvan ik een foto heb gemaakt. 2 bij de verdamper en 1 bij het diagnosekastje.
http://www.facebook.com/media/set/?set=a...f92&type=1
Ik weet van de grootste stekker bij de verdamper dat hij past op de connector onder aan de slang die over de verdamper loopt.
Enig idee iemand?
Groeten Frank uit Zwolle