11 December 2012, 15:03
Christine...
MAnnen, de volvo heeft een eigen leven lijkt het.
Vandaag 8 bar druk op de zuigers gezet en gekeken of er lucht ontsnapt via carter, inlaat of uitlaat. Niets van dit alles. Ook niet tussen de cilinders onderling. En dat wordt gestaafd door een nieuwe compressiemeting:
cilinder 1 150 PSI is ruim 10 bar
cilinder 2 140 PSI, krap 10 bar
cilinder 3 130 PSI, ca 9 bar
cilinder 4 130 PSI, ca 9 bar.
Ongelovelijk, maar niets aan de hand, zo lijkt het. Enige verschil is dat ik eerst met lucht heb geperst (lijkt me niet van invloed)
en de motor heeft iets langer gelopen, maar nog steeds niet echt heet.
Shoot me!
Maar ik knap er wel van op. Want nu neig ik naar een revisie van de verdamper..
MAnnen, de volvo heeft een eigen leven lijkt het.
Vandaag 8 bar druk op de zuigers gezet en gekeken of er lucht ontsnapt via carter, inlaat of uitlaat. Niets van dit alles. Ook niet tussen de cilinders onderling. En dat wordt gestaafd door een nieuwe compressiemeting:
cilinder 1 150 PSI is ruim 10 bar
cilinder 2 140 PSI, krap 10 bar
cilinder 3 130 PSI, ca 9 bar
cilinder 4 130 PSI, ca 9 bar.
Ongelovelijk, maar niets aan de hand, zo lijkt het. Enige verschil is dat ik eerst met lucht heb geperst (lijkt me niet van invloed)
en de motor heeft iets langer gelopen, maar nog steeds niet echt heet.
Shoot me!
Maar ik knap er wel van op. Want nu neig ik naar een revisie van de verdamper..