30 August 2011, 19:49
Dag allen,
Het oudebeestje van ons begon spontaan op drie poten te lopen!! Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ontsteking nagelopen etc. Dat functioneerde allemaal. Dus het moest wel iets met de kleppen zijn..
Ik heb me wat ingelezen over de kleppen stellen en het speciaal gereedschap dat je nodig heb.
Uiteindelijk heb ik zelf van een stukje koker een gereedschapje gefabriekt waarmee de kleppen ingedrukt blijven als je de nokenas ronddraait. Werkt best goed en was in 10 minuten gefabriceerd.
Nu heb ik overal de klepspeling opgemeten en kom ik tot de conclusie dat de inlaatklep van de 1e cilinder geen speling heeft!! Het klepplaatje is 3.54 mm dik!! De vraag is nu... wat is het dunste plaatje wat je veilig kan gebruiken in een B21a (97PK) uit '75 op LPG??
Het oudebeestje van ons begon spontaan op drie poten te lopen!! Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ontsteking nagelopen etc. Dat functioneerde allemaal. Dus het moest wel iets met de kleppen zijn..
Ik heb me wat ingelezen over de kleppen stellen en het speciaal gereedschap dat je nodig heb.
Uiteindelijk heb ik zelf van een stukje koker een gereedschapje gefabriekt waarmee de kleppen ingedrukt blijven als je de nokenas ronddraait. Werkt best goed en was in 10 minuten gefabriceerd.
Nu heb ik overal de klepspeling opgemeten en kom ik tot de conclusie dat de inlaatklep van de 1e cilinder geen speling heeft!! Het klepplaatje is 3.54 mm dik!! De vraag is nu... wat is het dunste plaatje wat je veilig kan gebruiken in een B21a (97PK) uit '75 op LPG??