8 January 2013, 10:41
ALs je start, krijgt de ontsteking de regie. Daar komt een puls vandaan die de bobine gebruikt om te vonken en het brandstofrelais gebruikt om de pompen draaiend te houden. Ik denk dat de ontstekingsunit een klein programmaatje draait als de je sleutel op II draait om de druk op te bouwen, ook zonder puls. Ik denk dat dit loopt via de witte draad, misschien is dat signaal wel de 6,5V die je meet. Uit het schema lees ik dat de intankpomp altijd draait trouwens.
Het niet draaien bij II zou dan komen door een fout in de ontstekingscomputer of in de bedrading.
De aansluitingen op het brandstof relais zijn wat anders dan mijn boek? 15 en 30 zijn 12V, 31b is de puls van de ontsteking, 87 en 87b zijn de hoofdpomp en wat drukregelaars, en 31 gaat naar massa via een fuel-cut voor te hoge turbodruk lijkt het.
Het niet draaien bij II zou dan komen door een fout in de ontstekingscomputer of in de bedrading.
De aansluitingen op het brandstof relais zijn wat anders dan mijn boek? 15 en 30 zijn 12V, 31b is de puls van de ontsteking, 87 en 87b zijn de hoofdpomp en wat drukregelaars, en 31 gaat naar massa via een fuel-cut voor te hoge turbodruk lijkt het.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969