14 November 2012, 20:31
Zoals eerder vermeld, is mijn 244 1980 automaat zwaar op de terugweg, en al bijna op bestemming aangekomen.
Verkopen is lastig. Verder kan ik me er eigenlijk lastig bij neerleggen dat dit het einde is, zal ik maar zeggen..
Ik denk eraan om toch maar, very low budget de wagen aan de praat te krijgen, zodanig dat ik de winter door kan. Geld voor een andere wagen is er nog niet (heb overigens nog wel een toffe morris maar daar neem je je gezin niet in mee).
Wat is er vooral aan de hand?
koppakking, carburateur en evt verdamper
na meting compressie blijkt de koppakking lek. De vette motor schijnt meer te verraden. Maar wellicht is een koppakking vervangen voldoende om het lek te dichten.
de wagen loopt zeer slecht op gas. met name starten en lage toeren.Dit wijtte ik aan de koppakking, maar op benzine is dat probleem nauwelijks aanwezig, behalve laag stationair draaien. Op de volvo afsteldag werd wel geconstateerd dat de carurateur op benzine wel is overleden. neemt te veel benzine. anyway. de motor draait minder slecht op benzine. Conclusie: gas is niet in orde? is wel afgesteld. Wat ik kan doen is er een revisie setje voor de verdamper tegenaan gooien.
Al met al ben ik dan zeg 100 / 150 euro kwijt? Dan kan ik daarna de remmen wel doen. Dat is gemakkelijk zat.
Weet niet hoe gemakkelijk koppakking vervangen is met bovenliggende nokkenas en of revisie van de verstuiver een beetje beheersbaar is. Wat ik van het forum lees, wel..
Nou ja, ik leg het maar voor. Shoot!
Wimme
Verkopen is lastig. Verder kan ik me er eigenlijk lastig bij neerleggen dat dit het einde is, zal ik maar zeggen..
Ik denk eraan om toch maar, very low budget de wagen aan de praat te krijgen, zodanig dat ik de winter door kan. Geld voor een andere wagen is er nog niet (heb overigens nog wel een toffe morris maar daar neem je je gezin niet in mee).
Wat is er vooral aan de hand?
koppakking, carburateur en evt verdamper
na meting compressie blijkt de koppakking lek. De vette motor schijnt meer te verraden. Maar wellicht is een koppakking vervangen voldoende om het lek te dichten.
de wagen loopt zeer slecht op gas. met name starten en lage toeren.Dit wijtte ik aan de koppakking, maar op benzine is dat probleem nauwelijks aanwezig, behalve laag stationair draaien. Op de volvo afsteldag werd wel geconstateerd dat de carurateur op benzine wel is overleden. neemt te veel benzine. anyway. de motor draait minder slecht op benzine. Conclusie: gas is niet in orde? is wel afgesteld. Wat ik kan doen is er een revisie setje voor de verdamper tegenaan gooien.
Al met al ben ik dan zeg 100 / 150 euro kwijt? Dan kan ik daarna de remmen wel doen. Dat is gemakkelijk zat.
Weet niet hoe gemakkelijk koppakking vervangen is met bovenliggende nokkenas en of revisie van de verstuiver een beetje beheersbaar is. Wat ik van het forum lees, wel..
Nou ja, ik leg het maar voor. Shoot!
Wimme