14 November 2012, 23:14
"Na meting compressie blijkt de koppakking lek" lijkt me nogal kort door de bocht. Compressieverlies kan ook nog komen door lekkende kleppen of door niet goed afsluitende zuigerveren.
Dat laatste herken je wel doordat een tweede compressietest met een beetje olie op de zuigers een stuk hoger uitvalt.
Is zo'n tweede test wel gedaan om het onderblok als oorzaak uit te sluiten?
Maar hoe je drukverlies van pakking versus kleppen ziet?
Ik zou sowieso eerst de kop eens eraf halen en kijken wat je aantreft voor je pakkingen gaat bestellen. Mits je zeker weet dat het niet in je onderblok zit.
Je kunt hem ook inruilen op mijn 245
Dat laatste herken je wel doordat een tweede compressietest met een beetje olie op de zuigers een stuk hoger uitvalt.
Is zo'n tweede test wel gedaan om het onderblok als oorzaak uit te sluiten?
Maar hoe je drukverlies van pakking versus kleppen ziet?
Ik zou sowieso eerst de kop eens eraf halen en kijken wat je aantreft voor je pakkingen gaat bestellen. Mits je zeker weet dat het niet in je onderblok zit.
Je kunt hem ook inruilen op mijn 245

Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl