20 August 2011, 12:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 August 2011, 12:55 door Marc1970.)
Nee, je haalt gewoon het buitenste kegellager eruit en meet het asgat. Dan stop je hem weer terug, kroonmoer stevig aandraaien terwijl je het 'wiel' verdraait, kroonmoer weer helemaal lossen en vervolgens handvast aandraaien, splitpen erdoor en naar de winkel.
Wiellagervet heb je ook nodig.
Oh ik bedenk net dat de oude stijl een kroonmoer + losse dikke ring heeft, en de nieuwe stijl een kroonmoer en ring uit ÃÃn stuk.
Daar zou je het ook aan kunnen zien. Hoeft alleen de stofdop er maar af.
Kijk, een plaatje van de oude moer: http://www.unm.edu/~goatman/bearing/partspan.jpg
Komt uit dit verhaal, ook leerzaam: http://www.brickboard.com/RWD/index.htm?id=1447395
En deel 2: http://www.brickboard.com/RWD/index.htm?id=1448582
Wiellagervet heb je ook nodig.
Oh ik bedenk net dat de oude stijl een kroonmoer + losse dikke ring heeft, en de nieuwe stijl een kroonmoer en ring uit ÃÃn stuk.
Daar zou je het ook aan kunnen zien. Hoeft alleen de stofdop er maar af.
Kijk, een plaatje van de oude moer: http://www.unm.edu/~goatman/bearing/partspan.jpg
Komt uit dit verhaal, ook leerzaam: http://www.brickboard.com/RWD/index.htm?id=1447395
En deel 2: http://www.brickboard.com/RWD/index.htm?id=1448582
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

