14 November 2014, 17:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 November 2014, 17:59 door Marc1970.)
Ik denk dat je de derde versnelling gewoon moet vergeten daar, en rustig doorrollen in vooral de eerste 2. De eerste versnelling wordt danig onderschat vind ik, bij 2400 rpm, wat toch een efficient toerental is, zou mijn 240 al 20 km/h rijden. Bij 3000 rpm, een heel normaal getal op de snelweg, ga je 25. Plus, de extra motorherrie die je maakt zal alleen maar gunstig uitwerken op kruisingen en zebrapaden. Que se ponen duro, las nalgas no retoñan.
Hogere toerentallen betekent dat de gasklep verder open staat en dat is zonder meer gunstig voor de doorstroming en efficientie vd motor. Lichtere motorolie zou je ook kunnen proberen, 0W30 of zo, voor korte eindjes gaat dat verschil maken. Banden iets smaller, en hard oppompen ze komen toch niet op snelwegtemperatuur. Hou de gaspedaal zo strak mogelijk op dezelfde hoogte, elke keer dat je het pedaal beweegt gooit de injectie er weer extra benzine in.
Waar je ook eens naar kan kijken is de visco fan, als de motor wat gedraaid heeft hoort-ie in een soort vrijloop te gaan. Continu geblaas is echt niet nodig.
Hogere toerentallen betekent dat de gasklep verder open staat en dat is zonder meer gunstig voor de doorstroming en efficientie vd motor. Lichtere motorolie zou je ook kunnen proberen, 0W30 of zo, voor korte eindjes gaat dat verschil maken. Banden iets smaller, en hard oppompen ze komen toch niet op snelwegtemperatuur. Hou de gaspedaal zo strak mogelijk op dezelfde hoogte, elke keer dat je het pedaal beweegt gooit de injectie er weer extra benzine in.
Waar je ook eens naar kan kijken is de visco fan, als de motor wat gedraaid heeft hoort-ie in een soort vrijloop te gaan. Continu geblaas is echt niet nodig.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969