18 June 2011, 18:02
Heb net hetzelfde gehad..... 
Eens kijken of ik dat uit kan leggen:
De zuigers zijn hol. (aan de kant waar de remblokken tegenaan zitten) Daar zit bij mij een passtuk in om de druk meer te verdelen. Die zit niet vast, maar beweeglijk in de zuiger gemonteerd. Bij mij zijn de schijven achter ietsje krom zonder hinderlijk te doen met remmen. In rust lopen de blokken altijd zachtjes tegen de schijf aan. Omdat op het "hoogste punt" van de kromming het blok wordt meegenomen, sleept'ie ook het passtuk mee in de zuiger. Die tikt dus steeds tegen de zuiger aan, wat bij mij erg duidelijk hoorbaar was. Rem iets intrappen en het blok liep constant tegen de schijf en was het weg.
Ik heb er niet teveel tijd aan besteed. Ik weet dus niet of het passtuk weer vastgeschroefd moet worden o.i.d. maar ik heb vers vet tussen het blokken en de zuigers gedaan en sindsdien is'tie weer tam.
Ook de blokken zelf zijn (mits schoon) redelijk beweeglijk en kunnen hetzelfde euvel geven.
Hoop dat je er iets mee kunt. Mocht iemand een idee hebben hoe dat gaat met die blokken in de zuigers hoor ik dat ook graag.

Eens kijken of ik dat uit kan leggen:
De zuigers zijn hol. (aan de kant waar de remblokken tegenaan zitten) Daar zit bij mij een passtuk in om de druk meer te verdelen. Die zit niet vast, maar beweeglijk in de zuiger gemonteerd. Bij mij zijn de schijven achter ietsje krom zonder hinderlijk te doen met remmen. In rust lopen de blokken altijd zachtjes tegen de schijf aan. Omdat op het "hoogste punt" van de kromming het blok wordt meegenomen, sleept'ie ook het passtuk mee in de zuiger. Die tikt dus steeds tegen de zuiger aan, wat bij mij erg duidelijk hoorbaar was. Rem iets intrappen en het blok liep constant tegen de schijf en was het weg.
Ik heb er niet teveel tijd aan besteed. Ik weet dus niet of het passtuk weer vastgeschroefd moet worden o.i.d. maar ik heb vers vet tussen het blokken en de zuigers gedaan en sindsdien is'tie weer tam.
Ook de blokken zelf zijn (mits schoon) redelijk beweeglijk en kunnen hetzelfde euvel geven.
Hoop dat je er iets mee kunt. Mocht iemand een idee hebben hoe dat gaat met die blokken in de zuigers hoor ik dat ook graag.
`88 245, B230K, M47

