17 January 2013, 23:14
Volgens mij is dit mooi M90 leesvoer http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325
En dit ook http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_M90_transmission
Daar staat:
En hier staat http://www.mycarlobby.com/online_auto/ca...vocars.php
Dat een beetje opgeteld
type 2 (vanaf laat 1997) is het sterkste
laat type 1 (vanaf 1996) is al beter dan de eerste M90's uit 1995 die naast een zwakke 3 ook nog gevoelig waren voor lekkage.
Als je 0,70 wil, zit je dus inderdaad aan de M90L2
En dit ook http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_M90_transmission
Daar staat:
Citaat:The H2 and L2 versions are stronger than the H and L versions. There is a common disbelief that H is stronger than L, but the only difference between H and L is the gear ratio. In 1997, M90 H2 and M90 L2 were introduced. This revised model of the M90, had an improved design of the 3rd gear synchronous ring; to prevent premature failure of the transmission.Hier staat hoe http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=76857
It is possible to modify the synchronous ring of the M90 H and M90 L gearboxes, to eliminate the problem. To do so, one must open up the transmission and weld the synchronous ring in its place.
En hier staat http://www.mycarlobby.com/online_auto/ca...vocars.php
Citaat:The redblock versions include M90L. M90H and M90L2. The whiteblock versions include M90H. M90H2 and M90L2. The redblock and whiteblock designed M90 gearboxes are not intercltangeable.
Dat een beetje opgeteld
type 2 (vanaf laat 1997) is het sterkste
laat type 1 (vanaf 1996) is al beter dan de eerste M90's uit 1995 die naast een zwakke 3 ook nog gevoelig waren voor lekkage.
Als je 0,70 wil, zit je dus inderdaad aan de M90L2
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl

