4 December 2012, 09:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 December 2012, 11:57 door Marc1970.)
Lagerschalen vooral die vd drijfstangen. Kleppen slijpen zou ik niet doen zonder aanleiding daartoe.
Dist. tandwielen zou ik wel doen, bij minimale slijtage gaan ze al liggen klapperen en ratelen, een storend geluid al kunnen ze dan nog jaren mee (van Volvo mogen ze 0,04-0,08 mm vrije speling hebben). Timing komt vanzelf goed. De tandwielen hebben een stipje, die zet je t.o. elkaar waardoor zuigers en kleppen goed staan onderling. Daarna schuif je de as erin en zet je de verdeler erop zodat de rotor naar 1 wijst op TDC vd compressieslag, en je ruimte hebt om de verdeler te verdraaien (de vacuumtoeter hoort naar achter en deze raakt vrij snel het blok).
Officieel is er een hoek etc: http://www.sw-em.com/Volvo%20Ignition%20...cratch.htm
Je nieuwe keerring is van rubber? Daarvoor heb je een uitgefreesde behuizing nodig. Ik zou de viltringen gebruiken, simpel, minder gevoelig voor montagefouten, veel goedkoper en effectief.
ALs je het asje er niet fatsoenlijk uitkrijgt, zou ik het laten zitten. Het hoort bijna vanzelf uit z'n boring te schuiven, als je ÃÃn of andere uitstulping, deuk of wat dan ook er doorheen gaat wringen beschadig je de boring nog meer.
Bijzonder dat-ie vast zit, kan me eigenlijks niks voorstellen wat uit zou stulpen of deuken. Misschien zit er een lekkere zwarte oliekoek op de as, die gaat er wel af als je de as omhoog duwt.
Als je veel op LPG gaat rijden zou ik een B20B koppakking nemen, gaat de compressieverhouding van omhoog en dat is fijn.
Dist. tandwielen zou ik wel doen, bij minimale slijtage gaan ze al liggen klapperen en ratelen, een storend geluid al kunnen ze dan nog jaren mee (van Volvo mogen ze 0,04-0,08 mm vrije speling hebben). Timing komt vanzelf goed. De tandwielen hebben een stipje, die zet je t.o. elkaar waardoor zuigers en kleppen goed staan onderling. Daarna schuif je de as erin en zet je de verdeler erop zodat de rotor naar 1 wijst op TDC vd compressieslag, en je ruimte hebt om de verdeler te verdraaien (de vacuumtoeter hoort naar achter en deze raakt vrij snel het blok).
Officieel is er een hoek etc: http://www.sw-em.com/Volvo%20Ignition%20...cratch.htm
Je nieuwe keerring is van rubber? Daarvoor heb je een uitgefreesde behuizing nodig. Ik zou de viltringen gebruiken, simpel, minder gevoelig voor montagefouten, veel goedkoper en effectief.
ALs je het asje er niet fatsoenlijk uitkrijgt, zou ik het laten zitten. Het hoort bijna vanzelf uit z'n boring te schuiven, als je ÃÃn of andere uitstulping, deuk of wat dan ook er doorheen gaat wringen beschadig je de boring nog meer.
Bijzonder dat-ie vast zit, kan me eigenlijks niks voorstellen wat uit zou stulpen of deuken. Misschien zit er een lekkere zwarte oliekoek op de as, die gaat er wel af als je de as omhoog duwt.
Als je veel op LPG gaat rijden zou ik een B20B koppakking nemen, gaat de compressieverhouding van omhoog en dat is fijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969