11 May 2011, 23:39
Ik heb ook net de hele handel gereviseerd en er braken bij mij ook een aantal ontluchtingsnippels af.
Nu loopt de schroefdraad van de nippel niet geheel tot onderaan door dus je kunt vrij eenvoudig de nippel uitboren met een 4 tot 4,5 mm boortje en als de schroefdraad uitgeboord is dan valt het laatste stukje nippel, met het gaatje, er zo uit (het konische uiteinde van de nippel is dunner) Tegendraadse tap breekt idd vaak af omdat de restanten van de nippel uitzetten en zichzelf alleen maar meer vastwringen in de klauw en er dan echt niet meer uit komen, het is al gezegd dat het materiaal van de tap harder is dan de nippel en zich echt niet meer uit laat boren als deze afbreekt.
Haal voor de zekerheid ook even een 3 mm boortje door het oliekanaal als de nippel eruit is, bij mij zat deze vol corrosie bij de remklauw rechtsachter en met een nieuwe nippel erin kwam er hierdoor geen vloeistof door.
Nu loopt de schroefdraad van de nippel niet geheel tot onderaan door dus je kunt vrij eenvoudig de nippel uitboren met een 4 tot 4,5 mm boortje en als de schroefdraad uitgeboord is dan valt het laatste stukje nippel, met het gaatje, er zo uit (het konische uiteinde van de nippel is dunner) Tegendraadse tap breekt idd vaak af omdat de restanten van de nippel uitzetten en zichzelf alleen maar meer vastwringen in de klauw en er dan echt niet meer uit komen, het is al gezegd dat het materiaal van de tap harder is dan de nippel en zich echt niet meer uit laat boren als deze afbreekt.
Haal voor de zekerheid ook even een 3 mm boortje door het oliekanaal als de nippel eruit is, bij mij zat deze vol corrosie bij de remklauw rechtsachter en met een nieuwe nippel erin kwam er hierdoor geen vloeistof door.
Volvo XC70 2.4 T 1998<br />Volvo 245 Turbo 1984<br />br />Mini Cooper MKII 1969

