26 January 2013, 17:59
Hallo,Probleem 1:Na een paar jaar heimwee naar mijn oude 940 toch maar besloten er weer een op LPG te kopen. De auto (B230FK) rijdt als een zonnetje maar slaat uit wanneer hij een tijdje op gang is. Alle electronica blijft aan en alle lampjes gaan branden in het dashboard. Bij omdraaien van contact draait alleen de startmotor. Pas na 2,3 min. gaat de motor weer lopen.Probleem 2:Ik heb er laatst ruim voldoende benzine in gegooit en daarna enkel op LPG gereden. De auto viel uit en wilde nu niet meer starten ook niet na 2,3 min. De ANWB gebeld en die kwamen erachter dat de benzine op was (...de benz. meter is kapot). Ik had dus op benzine gereden terwijl de verdeelschakelaar op LPG stond. Met een aantal liter in de tank kwam de motor weer op gang.De BDP-sensor is nagekeken en schoongemaakt. Ik verdenk nu de bobine. Kan het zijn dat een verkeerd werkende bobine er uiteindelijk voor zorgt dat de motor overschakelt op benzine? M.a.w. kan het zijn dat deze problemen met elkaar te maken hebben?Alvast bedankt voor de reacties! Sjaak