24 April 2011, 20:58
Ok, MegaSquirt mag dan inderdaad iets meer kinderziektes hebben, maar omdat het wereldwijd gebruikt wordt op heel veel toepassingen zijn er veel fora over te vinden. Met andere woorden: informatie in overvloed. Over de bordjes, uitbreidingen en zowel elektrisch als software-matig.
KdFi komt, qua processor overeen met MegaSquirt. Softwarematig dus 1 op 1 te vergelijken met MS.
De rest van het boardje is dus compleet anders. Met andere woorden; het elektra-gedeelte is dus de grote onbekende. En waarin gaat nu altijd het meeste fout: draadjes, aansluitingen en sensoren. Problemen zitten meestal nooit in de software. Waarom niet? Software KAN niet kapot en verslijt ook niet. Elektra wel.
En die Elektra...........dat is dus de grote onbekende. Daarvoor heb je de KdFi manual voor nodig of Jeroen Bosma.
Naar mijn mening heb je daar het allergrootste nadeel van KdFi dus te pakken: het is niet open-source. MegaSquirt wel. Als Jeroen Bosma, dat puntje kan tackelen, dan ben ik er 100% zeker van dat dat product als een trein gaat lopen en inderdaad werkelijk een dikke MegaSquirt-killer is! Een pracht-product dus!
@ Volvo 142 B23:
De MegaSquirt of KdFi stuur de injectoren aan. En injectoren zijn in principe een stel klepjes. En of die klepjes nu vloeibaar gas, benzine, diesel of dunne stront doorlaten :+. Dan boeit niets voor het motormanagementsysteem. 't zijn en blijven elektrische klepjes.
Met andere woorden. LPi moet dus geen probleem zijn!
(stomme vragen bestaan niet, stomme antwoorden echter wel, zeg ik altijd maar
)
KdFi komt, qua processor overeen met MegaSquirt. Softwarematig dus 1 op 1 te vergelijken met MS.
De rest van het boardje is dus compleet anders. Met andere woorden; het elektra-gedeelte is dus de grote onbekende. En waarin gaat nu altijd het meeste fout: draadjes, aansluitingen en sensoren. Problemen zitten meestal nooit in de software. Waarom niet? Software KAN niet kapot en verslijt ook niet. Elektra wel.
En die Elektra...........dat is dus de grote onbekende. Daarvoor heb je de KdFi manual voor nodig of Jeroen Bosma.
Naar mijn mening heb je daar het allergrootste nadeel van KdFi dus te pakken: het is niet open-source. MegaSquirt wel. Als Jeroen Bosma, dat puntje kan tackelen, dan ben ik er 100% zeker van dat dat product als een trein gaat lopen en inderdaad werkelijk een dikke MegaSquirt-killer is! Een pracht-product dus!
@ Volvo 142 B23:
De MegaSquirt of KdFi stuur de injectoren aan. En injectoren zijn in principe een stel klepjes. En of die klepjes nu vloeibaar gas, benzine, diesel of dunne stront doorlaten :+. Dan boeit niets voor het motormanagementsysteem. 't zijn en blijven elektrische klepjes.
Met andere woorden. LPi moet dus geen probleem zijn!
(stomme vragen bestaan niet, stomme antwoorden echter wel, zeg ik altijd maar
