3 December 2012, 15:49
Mijn bijna overleden 244 lijkt iets minder overleden te zijn dan verondersteld.
Eerder is met een ouderwetse meter (tenminste, met zo'n papiertje erin) geconstateerd dat de compressie op cil. 1 en 2 zeer slecht was, kwamen nog niet op 1/3 van de andere 2. Ook met olie op de zuigers. Conclusie zou zijn, lekke koppakking tussen cilinders.
Een tip hier op het forum was, eerst de compressor erop te zetten. Dat wilde ik vandaag doen met een geleend verloopsetje inclusief een moderne compressiemeter. Door het ontbreken van een slangeklem, kon ik even geen compressor aansluiten. Dus dacht ik, dan nog maar een keer compressie meten met die moderne meter. Hieronder de waarden:
cil 1 110 psi of ca. 800 kPa
cil 2 120 psi of ca. 850 kPa
cil 3 130 psi of ca. 900 kPa
cil 4 130 psi of ca. 900 kPa
Mij lijkt een lekke pakking niet aan de orde. En als dat inderdaad niet zo is,
waarom niet een nieuwe carburateur en een revisie over de verdamper?
Ben erg benieuwd naar jullie ideeen bij deze waarden!
Vriendelijke groet.,
Wimme
Eerder is met een ouderwetse meter (tenminste, met zo'n papiertje erin) geconstateerd dat de compressie op cil. 1 en 2 zeer slecht was, kwamen nog niet op 1/3 van de andere 2. Ook met olie op de zuigers. Conclusie zou zijn, lekke koppakking tussen cilinders.
Een tip hier op het forum was, eerst de compressor erop te zetten. Dat wilde ik vandaag doen met een geleend verloopsetje inclusief een moderne compressiemeter. Door het ontbreken van een slangeklem, kon ik even geen compressor aansluiten. Dus dacht ik, dan nog maar een keer compressie meten met die moderne meter. Hieronder de waarden:
cil 1 110 psi of ca. 800 kPa
cil 2 120 psi of ca. 850 kPa
cil 3 130 psi of ca. 900 kPa
cil 4 130 psi of ca. 900 kPa
Mij lijkt een lekke pakking niet aan de orde. En als dat inderdaad niet zo is,
waarom niet een nieuwe carburateur en een revisie over de verdamper?
Ben erg benieuwd naar jullie ideeen bij deze waarden!
Vriendelijke groet.,
Wimme