3 December 2012, 16:15
Als ik naar deze specificaties kijk, dan zou de compressie met warme motor tussen de 128 en 156 PSI moeten liggen.
Indien je gemeten hebt met warme motor zou ik zeggen: blok overleden
Even omgerekend, 110 psi = 7,5 bar en 130 psi = 9 bar.
En zoals Marc schreef: Bij de B17-23 hoort een einddruk van 9 tot 11 bar.
Een motor met (te) lage compressie start slecht als het kouder is en haalt nog maar net de 120.
Als ik die waardes zie, vrees ik dat je er niet bent met een andere carburateur en revisie van de verdamper.
Indien je gemeten hebt met warme motor zou ik zeggen: blok overleden
Even omgerekend, 110 psi = 7,5 bar en 130 psi = 9 bar.
En zoals Marc schreef: Bij de B17-23 hoort een einddruk van 9 tot 11 bar.
Een motor met (te) lage compressie start slecht als het kouder is en haalt nog maar net de 120.
Als ik die waardes zie, vrees ik dat je er niet bent met een andere carburateur en revisie van de verdamper.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl