3 December 2012, 21:32
Zo...
Dat was me weer een paar weekjes...
Na eerst de thermostaat te hebben vervangen ging het al wat beter. Het huis tegen de kop aan was ook nog gescheurd tijdens het vervangen (vraag maar niet hoe) maar dit werd opgelost door een kennis van mij.
Hierna bleef echter de temperatuur meter nog steeds in de hoek staan en heb ik de temperatuur sensor bij de thermostaat vervangen. Nu komt de meter wel mooi in het midden te staan als ze op temperatuur is.
Na een paar dagen merkte ik een klein plasje onder de auto op... Grrr wat nu weer. Na wat gezocht te hebben leek er een KVS lek te zijn in de buurt van het thermostaathuis. Bij het loshalen kom ik er achter dat de bovenste waterslang gescheurd is.
Hier heb ik dus nu van twee slangen 1 gemaakt met een verbindingsbuisje want, ik had natuurlijk niet even een bovenste waterslang voor een 960 op voorraad liggen.
2 dagen later
Ze loopt nog maar op 5 cilinders. Eerst maar "even" bougies vervangen om er daarna achter te komen dat de bobine van cilinder 3 de geest heeft gegeven.
Dat kon er ook nog wel bij!
Nu zit er iig weer een nieuwe in loopt ze weer fatsoenlijk.
Ik wist dat een 960 niet voor de "faint of heart" was. Maar dat het zo erg is, had ik niet verwacht. Of heb ik gewoon een maandag-morgen auto?
Volgende probleem dan maar.
De verwarming wordt pas na ± 20km fatsoenlijk warm. Het is moeilijk om 's morgens de vooruit te ontdooien. Bekend probleem?
Of toch al tijd voor iets anders?
Dat was me weer een paar weekjes...
Na eerst de thermostaat te hebben vervangen ging het al wat beter. Het huis tegen de kop aan was ook nog gescheurd tijdens het vervangen (vraag maar niet hoe) maar dit werd opgelost door een kennis van mij.
Hierna bleef echter de temperatuur meter nog steeds in de hoek staan en heb ik de temperatuur sensor bij de thermostaat vervangen. Nu komt de meter wel mooi in het midden te staan als ze op temperatuur is.
Na een paar dagen merkte ik een klein plasje onder de auto op... Grrr wat nu weer. Na wat gezocht te hebben leek er een KVS lek te zijn in de buurt van het thermostaathuis. Bij het loshalen kom ik er achter dat de bovenste waterslang gescheurd is.
Hier heb ik dus nu van twee slangen 1 gemaakt met een verbindingsbuisje want, ik had natuurlijk niet even een bovenste waterslang voor een 960 op voorraad liggen.
2 dagen later
Ze loopt nog maar op 5 cilinders. Eerst maar "even" bougies vervangen om er daarna achter te komen dat de bobine van cilinder 3 de geest heeft gegeven.
Dat kon er ook nog wel bij!
Nu zit er iig weer een nieuwe in loopt ze weer fatsoenlijk.
Ik wist dat een 960 niet voor de "faint of heart" was. Maar dat het zo erg is, had ik niet verwacht. Of heb ik gewoon een maandag-morgen auto?
Volgende probleem dan maar.
De verwarming wordt pas na ± 20km fatsoenlijk warm. Het is moeilijk om 's morgens de vooruit te ontdooien. Bekend probleem?
Of toch al tijd voor iets anders?
Niet meer Volvoloos 
B6254S verpakt in een 1996 960...

B6254S verpakt in een 1996 960...