20 April 2011, 19:55
Bump!
Heb zojuist nog eens dit topic zitten te lezen. Ik schrik wel een beetje van de reacties! Daarnaast was ik ook weer wel verbaasd over het feit dat er al lang geen reacties meer zijn geplaatst.
Ik ben eens benieuwd naar de bevindingen van anderen. Onder het mom van: "Een goed product verkoopt zichzelf" Lijkt het me mooi om hier eens goede betrouwbare reacties op te sommen. Sowieso ten voordele van Jeroen Bosma uiteraard. Maar ook om mensen iets meer vertrouwen te geven in dit systeem.
Ikzelf heb een Volvo 343 met daarin een B18FT (1700 turbo uit een 400-serie). Alles netjes aangestuurd door KdFi. Ben er best tevreden mee! 't Ding loopt aardig, heb al een aantal leuk mappings gemaakt. Kzit nu op een pktje of 200, maar zit eraan te denken om nog een heel stuk verder te gaan!
Heb de boel vrij snel aan de praat gekregen, met dank aan de gedegen kennis van Jeroen!
Ondanks dat heb ik slechts nog een tweetal probleempjes;
- Af en toe valt hij plots stil (vooral net na vollast)
- Ik verslijt brandstofpomp-relais (bij een bepaald toerental begint het relais te klapperen) maar dit komt doordat vermoedelijk het toerentalsignaal wegvalt. Waarschijnlijk eens de BDP-sensor vervangen dus.
- Boost-control werkt niet. Ook dit moet nog wel een keer goed komen.
Wanneer je de boel eenmaal aan de praat hebt en de juiste software hebt, kun je er hele leuke dingen mee doen! Je wordt snel wijs met het veranderen van de inspuiting, ontsteking en bijvoorbeeld de closed-loop lambda regeling. Sowieso het geld meer dan waard.
Om de boel echter goed aangesloten te krijgen, da's wel weer wat lastiger. De informatie is summier maar met een beetje elektrotechnische achtergrond is het zelf wel te doen. Daarnaast kun je altijd bij Jeroen terecht voor info via mail of de telefoon.
Aan de service-verlening kan hier en daar nog wel een klein beetje worden bijgeschaaft maar al met al een goed product!
Heb zojuist nog eens dit topic zitten te lezen. Ik schrik wel een beetje van de reacties! Daarnaast was ik ook weer wel verbaasd over het feit dat er al lang geen reacties meer zijn geplaatst.
Ik ben eens benieuwd naar de bevindingen van anderen. Onder het mom van: "Een goed product verkoopt zichzelf" Lijkt het me mooi om hier eens goede betrouwbare reacties op te sommen. Sowieso ten voordele van Jeroen Bosma uiteraard. Maar ook om mensen iets meer vertrouwen te geven in dit systeem.
Ikzelf heb een Volvo 343 met daarin een B18FT (1700 turbo uit een 400-serie). Alles netjes aangestuurd door KdFi. Ben er best tevreden mee! 't Ding loopt aardig, heb al een aantal leuk mappings gemaakt. Kzit nu op een pktje of 200, maar zit eraan te denken om nog een heel stuk verder te gaan!
Heb de boel vrij snel aan de praat gekregen, met dank aan de gedegen kennis van Jeroen!
Ondanks dat heb ik slechts nog een tweetal probleempjes;
- Af en toe valt hij plots stil (vooral net na vollast)
- Ik verslijt brandstofpomp-relais (bij een bepaald toerental begint het relais te klapperen) maar dit komt doordat vermoedelijk het toerentalsignaal wegvalt. Waarschijnlijk eens de BDP-sensor vervangen dus.
- Boost-control werkt niet. Ook dit moet nog wel een keer goed komen.
Wanneer je de boel eenmaal aan de praat hebt en de juiste software hebt, kun je er hele leuke dingen mee doen! Je wordt snel wijs met het veranderen van de inspuiting, ontsteking en bijvoorbeeld de closed-loop lambda regeling. Sowieso het geld meer dan waard.
Om de boel echter goed aangesloten te krijgen, da's wel weer wat lastiger. De informatie is summier maar met een beetje elektrotechnische achtergrond is het zelf wel te doen. Daarnaast kun je altijd bij Jeroen terecht voor info via mail of de telefoon.
Aan de service-verlening kan hier en daar nog wel een klein beetje worden bijgeschaaft maar al met al een goed product!