5 December 2012, 15:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 December 2012, 16:35 door Marc1970.)
Honen en nieuwe zuigerveren is niet zo'n beste optie, ws. zijn de veergroeven in de zuigers ook al flink uitgewoond. Na flink honen klopt de zuigerspeling ook niet meer, deze is best krap.
Low budget doorhobbelen: Met nieuwe lagerschalen en een 'nieuwe' nokkenas en volgers, pakkingen, 300 euro.
Alles: 1000 euro
Niks: Weg ermee, bruikbare onderdelen bewaren/verkopen en een andere B18/20 voor weinig zoeken. En deze dan in elkaar laten zitten. Wat niet weet wat niet deert.
Er is iets geks met dat blok gedaan ooit, normaal slijten drijfstanglagers op de drukplek (ergens net voorbij middenboven) waar de grootste klap valt. Als ze slijten op de aansluitingen, zitten ze of in verkeerde lagerschalen of zijn ze verkeerd gemonteerd waardoor ze te hard tegen elkaar geperst zijn.
Low budget doorhobbelen: Met nieuwe lagerschalen en een 'nieuwe' nokkenas en volgers, pakkingen, 300 euro.
Alles: 1000 euro
Niks: Weg ermee, bruikbare onderdelen bewaren/verkopen en een andere B18/20 voor weinig zoeken. En deze dan in elkaar laten zitten. Wat niet weet wat niet deert.
Er is iets geks met dat blok gedaan ooit, normaal slijten drijfstanglagers op de drukplek (ergens net voorbij middenboven) waar de grootste klap valt. Als ze slijten op de aansluitingen, zitten ze of in verkeerde lagerschalen of zijn ze verkeerd gemonteerd waardoor ze te hard tegen elkaar geperst zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969