26 March 2011, 01:12
Ik had de thermostaat vervangen voor hetzelfde probleem. de nieuwe doet hetzelfde. Maar nu is het inderdaad ook goed. In zo'n D6 zit 12 liter koelvloeistof en een enorme radiateur. Zelf heb ik het idee dat er na stilstand en afkoelen een luchtbel ontstaat voor de thermostaat in de kop. Bij opwarmen trekt die overige 10 liter aan de buitenkant zoveel warmte weg, dat de thermostaat koud blijft. Pas als het beetje water in de kop nijna aan de kook gaat, opent 'ie. Mijn gaatje geeft wat flow en lost dit op. Maar dit is mijn theorie. Ik heb echter, ook bij VW, wel meer over soortgelijke koelproblemenb gelezen.
Sorry van het wat of topic gaan. hoewel ik denk dat distributie, knappende riemen, lekke koppakkingen en bijbehorende koelproblemen, allemaal lezenswaardig zijn voor mensen met soortgelijke zaken. De onderwerpen staan wat dat betreft zeker in verband met elkaar. Van het een komt vaak het ander :-)
Sorry van het wat of topic gaan. hoewel ik denk dat distributie, knappende riemen, lekke koppakkingen en bijbehorende koelproblemen, allemaal lezenswaardig zijn voor mensen met soortgelijke zaken. De onderwerpen staan wat dat betreft zeker in verband met elkaar. Van het een komt vaak het ander :-)
![[Afbeelding: Volvo_240_GL_Diesel_D6_eerstkoffie.jpg]](https://lh4.googleusercontent.com/-1aYjvZR5KCM/Tf3l6Dsu_6I/AAAAAAAADFk/iPKpQqmYLC4/s288/Volvo_240_GL_Diesel_D6_eerstkoffie.jpg)